افغانستان: حمله به پایگاه نظامی هلمند در پاکستان طراحی شده بود

وزارت دفاع افغانستان: حمله به پایگاه نظامی هلمند در پاکستان طراحی شده بود
وزارت دفاع افغانستان: حمله به پایگاه نظامی هلمند در پاکستان طراحی شده بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان که روز دوشنبه پس از نشستی با فرماندهان نیروی حمایت قاطع ناتو در بگرام با خبرنگاران سخن می گفت تصریح کرد که دوازده عامل انتحاری عملیات بر ضد لشکر ۲۱۵ ارتش افغانستان در میوند و پایگاه نظامی شوراب از اعضای گروه طالبان و جیش محمد بودند.

آگهی

پس از گذشت دو روز از حمله نیروهای طالبان به یک پایگاهی نظامی در ولایت هلمند، وزارت دفاع افغانستان انگشت اتهام را به سوی آنسوی مرز نشانه رفت و پاکستان را به عنوان محل طراحی و برنامه ریزی این حمله اعلام کرد.

طلوع نیوز، رسانه خبری افغانستان روز دوشنبه به نقل از اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که این عملیات به صورت مشترک از سوی طالبان و گروه جیش محمد پاکستان طراحی شده است.

جیش محمد، گروهی اسلام‌گرا و شبه‌نظامی در پاکستان است که برای جدایی کشمیر از هند راه مبارزه مسلحانه را در پیش گرفته است.

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان که روز دوشنبه پس از نشستی با فرماندهان نیروی حمایت قاطع ناتو در بگرام با خبرنگاران سخن می گفت در ادامه تصریح کرد که دوازده عامل انتحاری عملیات بر ضد لشکر ۲۱۵ ارتش افغانستان در میوند و پایگاه نظامی شوراب از اعضای گروه طالبان و جیش محمد بودند.

این مقام دولتی همچنین افزود که مهاجمان به صورت مستقیم با آنسوی مرز در ارتباط بودند و بر اساس طرحی که در آنسوی مرز ریخته شده بود، عمل می کردند.

مقام های دولتی در افغانستان پیش از این اعلام کرده بودند که بیست و پنج سرباز این کشور روز جمعه در جریان حمله نیورهای طالبان به پایگاه شوراب در ولایت هلمند کشته شده اند.

منابع خبری در افغانستان همچنین اعلام کرده اند که ۹ عضو گروه طالبان از جمله سه مهاجم انتحاری این حمله در جریان تهاجم ۳۷ ساعته به پایگاه نظامی شوراب که از آن به عنوان مرکز فرماندهی ارتش در ولایت هِلمند نام برده می شود، جان باخته اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ممانعت چین از وارد شدن نام رهبر گروه «جیش محمد» در لیست سیاه سازمان ملل

انفجار در نزدیکی محل گردهم‌آیی سیاستمداران در کابل

طرح پنتاگون برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان ظرف ۵ سال آینده