واکنش پیونگ یانگ به بن بست مذاکرات ترامپ-اون: پیشنهاد ما واقع گرایانه بود

واکنش پیونگ یانگ به بن بست گفتگوهای ترامپ-اون: پیشنهاد ما واقع گرایانه بود
واکنش پیونگ یانگ به بن بست گفتگوهای ترامپ-اون: پیشنهاد ما واقع گرایانه بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته وزیر امور خارجه کره شمالی به موجب پیشنهاد مطرح شده، کیم جونگ اون در جریان مذاکرات تاکید کرده که کشورش حاضر است در قبال لغو بخشی از تحریم ها مجمتع هسته ای یونگ بیون را به کلی برچیند.

آگهی

پیونگ یانگ می گوید بر خلاف آنچه دونالد ترامپ اعلام کرده پیشنهاد مطرح شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا در هانوی «واقع گرایانه» بوده است.

ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که کیم جونگ اون در جریان این ملاقات تنها خواستار برداشته شدن بخشی از تحریم های اقتصادی بر ضد کشورش شده است.

این اظهارات به کلی با سخنان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به بن بست کشیده شدن گفتگو با طرف کره ای پس از طرح پیشنهاد لغو کامل تحریم ها در تضاد است.

به گفته وزیر امور خارجه کره شمالی به موجب پیشنهاد مطرح شده، کیم جونگ اون در جریان مذاکرات تاکید کرده که کشورش حاضر است در قبال لغو بخشی از تحریم ها مجمتع هسته ای یونگ بیون را به کلی برچیند.

این درحالی است که خبرگزاری کیودو پیش از این به نقل از منابع مطلع اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برچیده شدن مجتمع هسته ای یونگ بیون را برای پیشبرد مذاکرات و رسیدن به هدف مورد نظر واشنگتن مبنی بر هسته ای زدایی کامل این کشور کافی نمی داند.

واشنگتن: احتمال نشست های بعدی وجود دارد

این درحالیست که واشنگتن پس از گفتگوهای به بن کشیده شده رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا می گوید احتمال نشست های بیشتر میان مقامات دو کشور وجود دارد اما در حال حاضر هیچ طرح و برنامه ای در این خصوص در دست نیست.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با اعلام این مطلب تصریح کرد که هنوز هیچ تصمیمی برای برپایی چنین نشست هایی در آینده ای نزدیک اتخاذ نشده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که جهت پیشرفت به سمت جلو باید تئوری و دیدگاهی مشخص وجود داشته باشد، یادآور شد: «به این اعتقاد رسیده ام که چنین دیدگاهی وجود دارد، به نحوی که به اندازه کافی هماهنگی میان دو طرف برای انجام آنچه در نظر دارند دیده می شود. من شاهد حسن نیت هر دو طرف بودم و فکر می کنم که می توانیم طرحی را برای مذاکرات آینده تهیه کنیم.»

سازمان ملل: ادامه گفتگوها برای دستیابی به صلح پایدار ضروری است

از سوی دیگر سازمان ملل متحد نیز نسبت به ادامه گفتگوها میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرده است.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد برای دستیابی به صلحی پایدار و هسته ای زدایی کامل و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره لازم است که مقامات دو کشور آمریکا و کره شمالی به گفتگوهای خود ادامه دهند.

این مسئول سازمان ملل متحد با تاکید بر این که برای هیچکس از جمله دبیر کل فرایند آغاز شده سهل و آسان به نظر نمی آید از آنچه وی به عنوان «دیپلماسی شجاعانه» برای یافتن راه حل بحران خواند، ابراز خرسندی کرد.

دومین نشست رئیس جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام صبح روز پنجشنبه زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود بدون امضای هرگونه توافق خلع سلاح هسته‌ای پایان یافت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«کره شمالی مذاکره‌ کننده ارشد اتمی خود را اعدام کرد»

دیدار نیمه‌تمام رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام بدون توافق خلع سلاح هسته‌ای

دومین دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام