پخش تصاویر اهداف نظامی روسیه در آمریکا در صورت آغاز جنگ هسته‌ای

ولادمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه
ولادمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون دولتی روسیه نقشه‌ای از مراکز سیاسی و نظامی آمریکا پخش کرده است که در صورت آغاز جنگ هسته‌ای هدف موشک‌های روسیه قرار خواهند گرفت.

آگهی

تلویزیون دولتی روسیه نقشه‌ای از مراکز سیاسی و نظامی آمریکا پخش کرده است که در صورت آغاز جنگ هسته‌ای هدف موشک‌های روسیه قرار خواهند گرفت.

در برنامه‌ «وستی ندلی» که روز یکشنبه ۲۴ فوریه از این شبکه پخش شد، دیمیتری کیسلیوف، مجری برنامه، نقشه‌ای از‌ آمریکا نشان داد که روی آن نقاطی به عنوان هدف علامت‌گذاری شده بودند.

اهداف نمایش‌داده شده شامل پنتاگون و استراحتگاه رئیس‌جمهوری در کمپ‌ دیوید بود.

آقای کیسلیوف روی تصاویر گفت در صورت نصب موشک‌های هسته‌ای فوق‌صوت روسیه روی زیردریایی‌های این کشور که در نزدیکی آمریکا حضور دارند، به هنگام وقوع جنگ هسته‌ای اهداف می‌توانند در کمتر از ۵ دقیقه منهدم شوند.

به گزارش رویترز، این برنامه که حتی با استاندارهای ستیزه‌جویانه تلویزیون دولتی روسیه نیز غیرمعمول می‌آید مدتی پس از آن پخش شد که ولادمیر پوتین اعلام کرد اگر آمریکا خواهان تقابل هسته‌ای است، روسیه از نظر نظامی آماده است در سطح رویدادی همچون «بحران موشکی کوبا» ظاهر شود.

بیشتر بخوانید:

AP
روسیه تصاویری از موشک‌های هسته‌ای قابل نصب بر زیردریایی‌های این کشور رونمایی کرده استAP

در پی لغو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای، روسیه نگران است آمریکا بخواهد موشک‌های هسته‌ای میان برد خود را در خاک اروپا مستقر کند.

آقای پوتین گفته است در صورت رخداد چنین امری، روسیه مجبور خواهد شد زیردریایی‌های خود در حوالی آب‌های ایالات متحده را به موشک هسته‌ای میان‌برد مجهز کند.

مقامات آمریکا گفته‌اند که برنامه فوری برای استقرار موشک‌های هسته‌ای در خاک اروپا ندارند و هشدارهای آقای پوتین را بخشی از تبلیغات خوانده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته پس از بیش از سه دهه عضویت در پیمان مشترک با روسیه بر سر منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد را تعلیق کرد.

روسیه نیز در واکنش، عضویت‌اش در پیمان موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق درآورد.

پیمان منع تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد، در سال ۱۹۸۷، توسط رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی امضا شد. طبق مفاد این پیمان، هر دو قدرت هسته‌ای از تولید یا آزمایش موشک‌های زمینی با برد میان ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع شده‌اند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ و پوتین درباره یک توافق هسته‌ای چندجانبه جدید گفتگو کردند

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند