دو وزارتخانه آمریکا؛ بخاطر داعش حضور نظامی در عراق و سوریه ادامه یابد

دو وزارتخانه آمریکا؛ بخاطر داعش حضور نظامی در عراق و سوریه ادامه یابد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو وزارتخانه آمریکا؛ بخاطر داعش حضور نظامی در عراق و سوریه ادامه یابد

آگهی

در جدیدترین گزارش وزارت خانه های خارجه و دفاع آمریکا بر لزوم ادامه حضور نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه برای جلوگیری از تقویت گروه داعش تاکید شده است.

بازرسان عمومی وزارت خانه های خارجه و دفاع آمریکا در این گزارش تعداد فعلی جنگجویان گروه داعش را دو هزار نفر تخمین زده اند. در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد از نقش ترکیه در خنثی سازی عملیات نیروهای کرد علیه داعش انتقاد شده است.

در این گزارش در حالی از لزوم ادامه حضور آمریکا در منطقه سخن گفته شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور دستور خروج نظامیان کشورش از سوریه را صادر کرده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزارت خانه های خارجه و دفاع ایالات متحده در صحت گزارش های پیشین که تعداد جنگجویان داعش در عراق و سوریه را به ترتیب ۱۷ هزار و ۱۴ هزار تن تخمین زده بود ابراز تردید شده است.

در گزارش جدید آمریکا حملات اخیر داعش علیه نیروهای نظامی ائتلاف تحت رهبری واشنگتن «فرصت طلبانه» توصیف شده است. بنا به این گزارش هدف از این حملات اعلام «پیروزی تبلیغاتی» از سوی داعش است.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» گفته بود که نظامیان کشورش برای «زیر نظر گرفتن ایران» در عراق باقی می مانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست خامنه‌ای از عبدالمهدی: کاری کنید که آمریکایی‌ها زودتر از عراق بروند

ترامپ: هفته آینده شکست کامل داعش را اعلام می‌کنیم

چرا ایالات متحده برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران تعلل به خرج داد؟