تهدید احزاب استقلال طلب کاتالونیا به مانع تراشی برای تصویب لایحه بودجه

تهدید احزاب استقلال طلب کاتالونیا به مانع تراشی برای تصویب لایحه بودجه
تهدید احزاب استقلال طلب کاتالونیا به مانع تراشی برای تصویب لایحه بودجه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب «چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا» که در حال حاضر پیشتاز نظرسنجی ها در این منطقه خودگردان است خواهان برپایی یک همه پرسی قانونی در خصوص استقلال این منطقه است.

آگهی

احزاب استقلال طلب کاتالونیا روز دوشنبه اعلام کردند که قصد دارند با طرح اصلاحیه هایی بر سر راه تصویب لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ اسپانیا مانع تراشی کنند.

این تصمیم در واقع می تواند نوعی کارشکنی در قبال لایحه بودجه و نیز بر سر راه فعالیت دولت پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا محسوب شود.

سانچز، رهبر حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا که ماه ژوئن ۲۰۱۸ به قدرت رسید ریاست ائتلافی از احزاب اقلیت را بر عهده دارد که برای پیشبرد سیاست های خود بایست بر حمایت حزب چپگرا و ضد ریاضت اقتصادی پودموس، ناسیونالیست های کاتالان و چند تشکل کوچک دیگر تکیه کند.

این در حالیست که دو حزب استقلال طلب کاتالان یعنی «چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا» و «حزب دمکرات اروپایی کاتالونیا» از هم اکنون تهدید کرده اند در صورتی که پدرو سانچز به توقعات سیاسی آنها توجهی نکند تصویب لایحه بودجه را با طرح اصلاحیه هایی مختل خواهند کرد.

بر اساس رویه حاکم بر تصویب لوایح در پارلمان اسپانیا ایجاد اصلاح و تغییر در یک لایحه مالی می تواند جریان عادی رسیدگی به آن سند و در نهایت تایید نهایی آنرا با موانع اساسی همراه کند.

گفته می شود که در صورت به اجرا در آمدن این سناریو و عدم تصویب لایحه بودجه پیش از موعد مقرر برگزاری انتخابات زود رس غیر قابل اجتناب خواهد بود.

احزاب استقلال طلب چه می خواهند؟

«حزب دمکرات اروپایی کاتالونیا» که هدایت این منطقه خودگردان را در دست دارد از دولت اسپانیا خواسته است تا بستر مناسب برای گفتگو میان احزاب سیاسی در سطح ملی برای حل سیاسی مشکل کاتالونیا را فراهم کند.

حزب «چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا» که در حال حاضر پیشتاز نظرسنجی ها در این منطقه خودگردان است پا را از این هم فراتر گذاشته و خواهان برپایی یک همه پرسی قانونی در خصوص استقلال این منطقه است.

رای گیری در باره اصلاحات پیشنهادی

به گزارش منابع پارلمانی در اسپانیا روز چهاردهم فوریه کلیه اصلاحیه های پیشنهادی از سوی احزاب به رای گذاشته می شود. بر این اساس در صورت تصویب آنها توسط اکثریت نمایندگان، لایحه بودجه مورد تایید پارلمان قرار نخواهد گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب و اعتراض خیابانی در منطقه کاتالونیای اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات زودهنگام در روز ۲۸ آوریل برگزار می‌شود

استقلال طلبان خطاب به فیلیپه ششم: کاتالونیا به پادشاه اسپانیا خوش‌آمد نمی‌گوید