نظامیان شورشی در ونزوئلا دستگیر شدند

ارتش ونزوئلا
ارتش ونزوئلا Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در ویدئویی که از نیروهای ارتش از طریق آن مخفی‌گاه نظامیان متمرد را کشف کردند، یک گروهبان ارتش به نمایندگی از سایر همدستانش خواستار عزل مادورو از ریاست جمهوری شده بود.

آگهی

گروهی از نظامیان ارتش ونزوئلا که از دستورات رئیس جمهوری اعلام تمرد کرده بودند، دستگیر شدند. این گروه از ارتشیان ونزوئلایی در ویدئویی که دوشنبه، یکم بهمن در فضای مجازی منتشر کردند، گفته بودند که از فرمان رئیس جمهوری نیکولاس مادورو سرپیچی می‌کنند.

ارتش ونزوئلا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از پخش این ویدئو منتشر شد، اعلام کرد طی عملیات دستگیری این افراد در نزدیکی پایتخت، کاراکاس شماری از سلاح‌های «ربوده شده» به دست آنها را ضبط کرده است. بیانیه ارتش ونزوئلا به نقل از ژنرال ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع می‌افزاید نیروهای شورشی هم اکنون در اختیار بخش امنیتی دادگاه نظامی بوده و در حال بازجویی هستند.

بیشتر بخوانید:

این گروه از ارتشیان که شمار دقیق و هویت آنها اعلام نشده، متهم هستند که مقادیری سلاح از یکی از پادگان‌های گارد ملی دزدیده‌اند. در ویدئویی که از نیروهای ارتش از طریق آن مخفی‌گاه نظامیان متمرد را کشف کردند، یک گروهبان ارتش به نمایندگی از سایر همدستانش خواستار عزل مادورو از ریاست جمهوری شده است.

وزیر دفاع ونزوئلا گفته است که «قانون به طور کامل در مورد این نظامیان شورشی اعمال خواهد شد».

ارتش ونزوئلا در بیانیه خود گفته است که سیستم نظامی کشور در حال حاضر «به طور عادی» مشغول کار است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سیاسی ونزوئلا؛ مادورو از قطع رابطه با آمریکا خبر داد

رئیس جمهوری کلمبیا: دیکتاتور ونزوئلا باید برود؛ حمله نظامی خواست «مادورو» است

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید