روسیه: با فیس‌بوک و توییتر برخورد می‌شود

روسیه: برخورد اداری با فیس بوک و توییتر آغاز شده است
روسیه: برخورد اداری با فیس بوک و توییتر آغاز شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهمترین خواسته سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، رسانه ها و فن آوری های اطلاعاتی روسیه از دو شبکه اجتماعی آمریکایی فیس بوک و توییتر رعایت کردن قوانین مربوط به داده ها در این کشور است. بر اساس این قانون داده های شخصی و اطلاعات مرتبط با کاربران روس باید در سرورهای داخل این کشور ذخیره شود.

آگهی

سازمان ناظر بر فعالیت های رسانه ای در روسیه اعلام کرد قصد دارد اقداماتی را بر ضد شبکه اجتماعی آمریکایی فیس بوک و توییتر در پیش گیرد.

دلیل این تصمیم تن ندادن شبکه های اجتماعی یاد شده به قوانین روسیه عنوان و تصریح شده است که برای مقابله با این رویکرد «تدابیری اداری» در پیش گرفته می شود.

الکسلاندر ژاروف، مسئول سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، رسانه ها و فن آوری های اطلاعاتی روسیه موسوم به «روس‌کوم‌نادزور» در گفتگو با خبرگزاری های این کشور ضمن متهم کردن دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر به نادیده گرفتن قوانین روسیه تصریح کرد که «رویه اداری بر ضد این دو شبکه اجتماعی از روز دوشنبه» کلید خورده است.

مهمترین خواسته سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، رسانه ها و فن آوری های اطلاعاتی روسیه از دو شبکه اجتماعی آمریکایی فیس بوک و توییتر رعایت کردن قوانین مربوط به داده ها در این کشور است. بر اساس این قانون داده ها شخصی و اطلاعات مرتبط با کاربران روس باید در سرورهای داخل این کشور ذخیره شود.

آقای ژاروف در ادامه سخنان خود همچنین یادآور شد: «شرکت هایی که فیس بوک و توییتر را مدیریت می کنند به درخواست ما برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران روس در داخل کشور به صورت رسمی پاسخ داده اند اما این پاسخ ها به اجرایی شدن عملی قانون یاد شده در حال حاضر و یا آینده اشاره ای ندارد.

از سوی دیگر وادیم آمپلونسکی، سخنگوی «روس‌کوم‌نادزور» در گفتکو با یک شبکه تلویزیونی دولتی در این کشور گفت: «امیدواریم این شرکت ها را متوجه مسئولیت اداری که برعهده آنهاست بکنیم؛ به عبارت دیگر جریمه ای بر ضد آنها اعمال خواهیم کرد.»

مقامات روسیه پیشتر در سال ۲۰۱۶ همین برخورد را با «لینکدین» کرده بودند. این شبکه اجتماعی که خدمات تجاری و حرفه ای به کاربران خود ارائه می دهد به دلیل تن ندادن به قانون ذخیره داده های شخصی کاربران روس در سرورهای داخلی این کشور مسدود شد و از آن زمان تاکنون در روسیه در دسترس نیست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا خواستار توضیحات بنیانگذار فیس بوک در صحن پارلمان شد

چه تعداد از کاربران فیسبوک بیننده تبلیغات روسیه در جریان انتخابات آمریکا بودند؟

سناتور آمریکایی بنیانگذار فیسبوک را مجبور به عذرخواهی از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کرد