اسرائیل خانه پدری یک متهم ۱۷ ساله فلسطینی را تخریب کرد

اسرائیل خانه پدری یک متهم  ۱۷ ساله فلسطینی را تخریب کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

منتقدان، این رفتار را به‌عنوان مجازات جمعی محکوم می‌کنند چراکه باعث آوارگی خانواده متهم می‌شود و خشونت را هم می‌تواند افزایش دهد.

آگهی

نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن خانه یک فلسطینی را تخریب کردند. این فلسطینی ۱۷ ساله در سپتامبر ۲۰۱۸ یک فرد اسرائیلی- آمریکایی را با چاقو کشته بود.

برخی از ساکنان شهر یاتا در نزدیکی الخلیل می‌گویند زمانیکه نظامیان اسرائیلی به خانه خلیل جبارین نزدیک می‌شدند عده‌ای به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد خانه تخریب شده با مواد منفجره،‌ واحدی دو طبقه بود که جبارین در آن زندگی می‌کرد.

طبق گفته مقام‌های اسرائیلی در جریان عملیات تخریب، ناآرامی‌های خشونت‌باری با حضور ده‌ها فلسطینی که به سوی سربازان سنگ پرتاب می‌کردند گزارش شده است اما سربازان معترضان را متفرق کردند.

بیشتر بخوانید:

رویترز
برخی از ساکنان کرانه باختری رود اردن در کنار خانه جبارین حاضر شده اندرویترز

آری فولد ۴۵ ساله که در شهرک‌ اسرائیلی افرات زندگی می‌کرد در نزدیکی فروشگاهی در بخش اشغالی کرانه باختری رود اردن با چاقو کشته شد. او یک کنشگر نزدیک به جناح راست بود که به‌طور مرتب به‌عنوان کارشناس در تلویزیون حضور داشت.

جبارین که در زمان حمله، ۱۷ سال سن داشت، بعد از یک تعقیب و گریز بازداشت شد. او در زمان دستگیری به‌طور سطحی زخمی شد.

اسرائیل در سال‌های اخیر سیاست تخریب خانه‌های فلسطینی‌هایی را که مرتکب حملات مرگبار علیه اسرائیلی‌ها می‌شوند، از سر گرفته‌ است. آن‌ها معتقدند که این کار عاملی بازدارنده برای تکرار این حملات است.

از سوی دیگر منتقدان، این رفتار را به‌عنوان مجازات جمعی محکوم می‌کنند چراکه باعث آوارگی خانواده متهم می‌شود و خشونت را هم می‌تواند افزایش دهد.

در سال ۲۰۰۵، اسرائیل این سیاست را به‌حالت تعلیق درآورد اما در سال ۲۰۱۴ بعد از یک موج جدید از حملات، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این سیاست را از حالت تعلیق خارج کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: به زودی همه تونل‌های حزب‌الله لبنان تخریب می‌شود

فلسطین از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد