لومر: ادامه جنبش جلیقه زردها سال سیاهی برای اقتصاد فرانسه رقم می زند

لومر: ادامه جنبش جلیقه زردها سال سیاهی برای اقتصاد فرانسه رقم می زند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد گسترش جنبش جلیقه زردها فرانسه را با سالی سیاه روبرو خواهد کرد.

آگهی

بحران جلیقه زردها تاثیرات مخربی روی اقتصاد فرانسه گذاشته است. برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه دو ماه پس از آغاز این جنبش برای سومین بار نسبت به گسترش این بحران هشدار داده است.

او می گوید این بحران یک دهم درصد نرخ رشد اقتصادی کشور در سه ماهه پایانی سال را کاهش می دهد. برونو لومر در گفتگو با شبکه رادیویی «اروپ آ» گفت که جنبش جلیقه زردها باید هرچه سریعتر پایان بگیرد در غیراین صورت فرانسه سال سیاهی را در عرصه تجارت بین الملل می گذراند.

بانک مرکزی فرانسه و اینسه، مهم ترین موسسه نظرسنجی این کشور اعلام کرده اند که آشوب های فرانسه در ماه نوامبر و دسامبر می تواند شاخص های اصلی رشد اقتصادی در این کشور در سال جاری میلادی را ۱.۵ درصد با کاهش مواجه کند.

بیشتر بخوانید:

«جلیقه زرد» های فرانسه چه کسانی هستند و چرا اعتراض می‌کنند؟

یکی از مهم ترین عوامل آغاز تظاهرات جلیقه زردها حذف مالیات روی املاک ثروتمندان است. برونو لومر بار دیگر در این مصاحبه اعلام کرد هیچ بازگشتی برای برقراری دوباره مالیات روی املاک از ثروتمندان در دستور کار دولت قرار ندارد.

وی تاکید کرد که امانوئل ماکرون روی شعارهایی برنده انتخابات شده است که یکی از مهم ترین آنها اصلاحات اساسی در سامانه مالیاتی کشور است و قرار نیست بدلیل اعتراض عده ای او وعده های انتخاباتی اش را فراموش کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صندوق بین‌المللی‌ پول به رهبران جهان: از جنبش جلیقه‌زردها‌ عبرت بگیرید

ماکرون در «نامه به فرانسوی‌ها» محورهای طرح گفتگوی ملی را تعیین کرد

تعداد زندانیان در فرانسه رکورد زد؛ بیش از ۲ هزار زندانی باید روی زمین بخوابند