جدایی میلیارد دلاری بنیانگذار آمازون از همسرش چه تاثیری بر آینده شرکت می‌گذارد؟

جدایی میلیارد دلاری بنیانگذار آمازون از همسرش چه تاثیری بر آینده شرکت می‌گذارد؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت آمازون در صفحه توییتر خود خبر جدایی از همسرش را مطرح کرد. آنها بیش از دو دهه در کنار هم بودند و این طلاق می تواند سرمایه ثروتمندترین مرد جهان را به نصف رسانده و ثبات آمازون را تهدید کند.

آگهی

جدایی جف بزوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی آمازون از همسرش، آینده ارزشمندترین کمپانی دنیا در سال گذشته میلادی را به خطر انداخته است.

جف بزوس، که عنوان ثروتمندترین مرد دنیا را نیز دارد، روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت که پس از یک دوره طولانی زندگی مشترک ازهمسرش طلاق می گیرد.

ثروت اصلی جف بزوس از سود کمپانی آمازون است و با توجه به قوانین طلاق در واشنگتن مالک آمازون باید همسر خویش را در نیمی از سرمایه خود سهیم کند، چرا که این زوج یک سال پیش از آغاز بکار شرکت با هم ازدواج کردند.

نتیجه تحقیقات گسترده دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که طلاق مالکان شرکت‌های بزرگ چندملیتی باعث آشفتگی سهامداران و در نتیجه بی ثباتی شاخص سهام این شرکت ها در بازار بورس می شود.

از یاد نبریم که بزوس همچنان مدیراجرایی ثروتمندترین شرکت دنیاست و تحقیقات نشان می دهند که جدایی می تواند روی روند مدیریتی او نیز تاثیر بسزایی بگذارد.

بیشتر بخوانید:

آمازون ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان شد

مساله بعدی کنترل جف بزوس روی شرکت آمازون است. آقای بزوس بزرگترین سهامدار آمازون با ۱۶.۳ درصد است و برای پرداخت حق جدایی باید بخشی از سهام خود را بفروشد به این ترتیب شاید جایگاه خود در میان بزرگترین و مهم ترین سهامدار آمازون را نیز از دست بدهد.

البته تا کنون بازار بورس واکنش جدی به این خبر جدایی نشان نداده است.

روز چهارشنبه نیز ارزش شاخص آمازون با افزایش مواجه شد و روند باثباتی داشت. حالا باید دید در هفته آینده چه اتفاقاتی در انتظار ثروتمندترین مرد جهان و شرکت او خواهد بود.

شاید در هفته های آینده بار دیگر جف بزوس جایگاه خود در مقام ثروتمندترین شخص جهان را از دست بدهد و دوباره بیل گیتس مقام اول را از آن خود کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش حجم سرمایه گذاری و اشتغالزایی شرکت آمازون در بریتانیا

«دره گمشده» با ۲۵۰۰ سال قدمت در اکوادور؛ افشای رازهایی جدید از تاریخچه حیات در آمازون

کشف حکاکی‌های سنگی عصر باستان در پی خشکسالی و افت سطح آب رودخانه در آمازون