ترامپ پس از ترک جلسه با دموکرات‌ها: وقت تلف‌ کنی بود

نانسی پلوسی، رئیس کنگره و چاک شومر، رئیس دموکرات‌های سنای آمریکا
نانسی پلوسی، رئیس کنگره و چاک شومر، رئیس دموکرات‌های سنای آمریکا Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او بلافاصله پس از این جلسه در توییتر خود نوشت: «همین الان جلسه با چاک [شومر] و نانسی [پلوسی] را ترک کردم. وقت تلف‌ کنی محض بود.» وی با توصیف این موقعیت افزود: «بهشان گفتم بای بای!»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حالی عازم مرز جنوبی کشورش با مکزیک می‌شود که نشست شب گذشته خود با نمایندگان حزب دموکرات‌ را نیمه‌کاره رها کرد.

آقای ترامپ روز چهارشنبه ۱۹ دی برای گفتگو درباره بحران سیاسی بر سر بودجه احداث دیوار مرزی با رهبران حزب دموکرات ملاقات داشت اما در میانه گفتگو با عصبانیت جلسه را ترک کرد. او بلافاصله پس از این جلسه در توییتر خود نوشت: «همین الان جلسه با چاک [شومر] و نانسی [پلوسی] را ترک کردم. وقت تلف‌ کنی محض بود.» وی با توصیف این موقعیت افزود: «بهشان گفتم بای بای!»

چاک شومر، رهبر گروه دموکرات‌ها در مجلس سنا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در این جلسه حاضر بودند. آقای شومر پس از این جلسه نیمه‌تمام در مورد رفتار آقای ترامپ گفت: «ما یک بار دیگر شاهد رفتاری آنی او بودیم چون به خواسته‌اش نرسید.» به گفته او رئیس جمهوری آمریکا هنگامی جلسه را ترک کرد که خانم پلوسی به او گفت کنگره بودجه احداث دیوار مرزی را تصویب نخواهد کرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عکس از آسوشیتد پرس
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با نمایندگان دموکراتعکس از آسوشیتد پرس

ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله مهم‌ترین شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بود، اما این طرح به دلیل مخالفت دموکرات‌ها هنوز راه به جایی نبرده است. دموکرات‌ها با اختصاص بودجه به این طرح مخالفت کرده‌اند و این مانع بودجه‌ای از ۱۹ روز پیش تا کنون باعث ایجاد بن‌بست سیاسی، تعطیلی یک چهارم نهادهای دولت فدرال و حقوق نگرفتن صدها هزار تن از کارکنان دولت شده است.

دونالد ترامپ اکنون قصد دارد در چهارچوب سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به مرز جنوبی آمریکا با مکزیک در ایالت تگزاس برود تا بار دیگر از طرح احداث دیوار دفاع کند. او پیش از این با اندکی انعطاف در برابر مخالفان، پذیرفته بود که به جای دیوار بتنی، یک دیوار فولادی در مرز نصب کند تا به این ترتیب آمریکا را از هجوم مهاجران حفظ و به تعبیر خودش از «امنیت و منافع ملی» کشورش دفاع کند.

آقای ترامپ سه‌شنبه شب گذشته در یک سخنرانی که به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش شد ضمن تلاش برای متحد ساختن هموطنانش در اجرای پروژه دیوار مرزی، گفت که مهاجران غیرقانونی «خون آمریکایی‌ها را خواهند ریخت». رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که دولتش برای ساخت این دیوار نیاز به «بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری» دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: رئیس‌جمهور نمی‌شدم با کره‌شمالی در جنگ بودیم

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟