شصتمین سالگرد انقلاب کوبا؛ انتقاد کاسترو از رویکرد ترامپ

رائول کاسترو، رهبر حزب کمونیست کوبا
رائول کاسترو، رهبر حزب کمونیست کوبا Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر حزب کمونیست کوبا گفت: «به شکل فزاینده ای مقامات عالی رتبه دولت کنونی آمریکا تلاش می کنند کوبا را مسئول تمام مشکلات منطقه معرفی کنند.»

آگهی

رائول کاسترو، رهبر حزب حاکم کمونیست کوبا در شصتمین سالگرد انقلاب این کشور از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قبال کشورش انتقاد کرد.

رهبر حزب کمونیست کوبا که در شهر سانتیاگو در جنوب شرقی کشورش سخنرانی می کرد اظهار داشت: «یک بار دیگر این دولت آمریکای شمالی [آمریکا] مسیر رویارویی با کوبا را انتخاب کرده است.»

رائول کاسترو، ۸۷ ساله در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ از سمت ریاست جمهوری کشورش کنار رفت. او با این حال تا سال ۲۰۲۱ رهبر حزب حاکم کمونیست خواهد بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وی در بخش دیگری از سخنرانی اش در سانتیاگو گفت: «به شکل فزاینده ای مقامات عالی رتبه دولت کنونی آمریکا تلاش می کنند کوبا را مسئول تمام مشکلات منطقه معرفی کنند.»

رئیس جمهوری سابق کوبا رهبران ایالات متحده را متهم کرد که از «سیاستهای بی رحمانه نئولیبرال» الهام گرفته اند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه نوامبر اعلام کرده بود که واشنگتن به دنبال اتخاذ رویکرد سخت گیرانه تری در قبال کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه خواهد بود. وی از این سه کشور به عنوان «سه گانه استبداد» یاد کرده بود.

رائول کاسترو در سخنرانی روز سه شنبه خود همچنین از انتقال قدرت در کشورش به نسل جوان تری از رهبران ستایش کرد. به گفته وی این امر آینده انقلاب کوبا را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رائول کاسترو در چند قدمی بازنشستگی؛ تجربۀ زندگی در کوبا بدون حکمرانی کاستروها

اعمال دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا و کوبا

کوبا: آمریکا همین رویه را ادامه دهد، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود