امکان انتخاب گزینه «جنس سوم» در برگه‌های هویتی آلمان

امکان انتخاب گزینه «جنس سوم» در برگه‌های هویتی آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به قانون جدید والدین نوزادانی که هنگام تولد بیناجنس تشخیص داده شده اند برای استفاده از گزینه «جنس سوم» به گواهی پزشکی نیاز دارند.

آگهی

آلمان از روز سه شنبه به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شد که امکان انتخاب «جنس سوم» در گواهی تولد و برگه های هویت افراد را فراهم کرده است.

به این ترتیب از این پس جنسیت افراد بیناجنس در آلمان که زن یا مرد شناخته نمی شوند می تواند «جنس سوم» ثبت شود. پیش از این جنسیت افراد بیناجنس یا زن یا مرد تعیین می شد و یا گزینه جنسیت آنها کاملا خالی گذاشته می شد.

بنا به قانون جدید والدین نوزادانی که هنگام تولد بیناجنس تشخیص داده شده اند برای استفاده از گزینه «جنس سوم» به گواهی پزشکی نیاز دارند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

افراد بزرگسالی نیز که تمایل دارند در برگه های هویت خود «گزینه سوم» را به جای زن و مرد انتخاب کنند باید گواهی پزشکی ارائه کنند.

پارلمان آلمان در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با پیشنهاد دولت این کشور برای ثبت گزینه «جنس سوم» موافقت کرد. این قانون جدید پس از آن تصویب شد که دادگاهی در آلمان در حکمی وجود گزینه «جنس سوم» در برگه های هویت افراد را الزامی تشخیص داده بود.

اعضای حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» هنگام بحث بر سر لایحه دولت در پارلمان با آن مخالفت کردند.

هر چند فعالان حقوق دگرباشان جنسی از تغییر جدید در آلمان استقبال می کنند اما اکثر آنها از آن به عنوان «انقلابی کوچک» یاد می کنند. این فعالان بر این باورند که بسیاری از دگرباشان جنسی به دلیل نیاز به گواهی پزشکی از انتخاب گزینه «جنس سوم» محروم شده اند.

به گفته فعالان حقوق دگرباشان جنسی گروهی از افراد نه تنها زن یا مرد نیستند بلکه بیناجنسی نیز نیستند. علاوه بر این افراد تراجنسیتی در آلمان امکان انتخاب گزینه «جنس سوم» را نخواهند داشت.

بنا به آمار سازمان ملل متحد بین ۰.۰۵ درصد تا ۱.۷ درصد از جمعیت جهان را افراد بیناجنسی تشکیل می دهند. بنا به تعریف این سازمان افراد بیناجنسی به کسانی اطلاق می شود که یا حین تولد و یا در طول زندگی بدن آنها دارای ویژگی‌های بیولوژیکی و یا اندام تناسلی هر دو جنس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه عالی هند از همجنسگرایی جرم‌زادیی کرد

تصویب لایجه به رسمیت شناختن «جنسیت سوم» در دولت آلمان

آلمان جنسیت سوم را به رسمیت می‌شناسد