وزیر ورزش: همه زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم است

عکس از ایسنا
عکس از ایسنا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برای نخستین بار پس در چهار دقیقه اخیر زنان فوتبالیست ایرانی در استادیوم آزادی مقابل تیم ملی فوتبال زنان روسیه به زمین خواهد رفت.

آگهی

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در جلسه امروز خود با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت :«همه زیر ساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم است.»

سخنان او در حالی مطرح می‌شود که حسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم پیش‌تر به یورونیوز گفته بود که «زنان ایرانی در آینده نزدیک می‌توانند وارد ورزشگاه‌ها شوند.»

وزیر ورزش و جوانان در جلسه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: « خوشبختانه در ورزشگاه‌های ما همه امکانات لازم از سرویس و معبر و امکانات فراهم است. برخی از مسوولان دستگاه‌های دیگر به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ اشاره کردند که بر اساس یک رویکرد شورای عالی فرهنگ عمومی به تصویب رسیده بود و در آنجا محدودیتی برای حضور زنان ایجاد شده بود.»

دولت در پی تغییر آن مصوبه است

سلطانی‌فر همچنین افزود: «با توجه به اینکه مصوبه شورای عالی فرهنگی در حکم قانون هست، بلافاصله برای ریییس جمهوری نامه ای نوشتم تا از مجاری دبیرخانه کار کارشناسی انجام شود و در دستور کار قرار گیرد و اینکه مانع قانونی نداشته باشیم. همانطوری که همه زنان ما با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی در دیگ فضاهای فرهنگی جامعه حاضر می‌شوند آنجا هم حاضر شوند و من یقین دارم هیچ ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی نخواهد بود.»

مازیار ناظمی، خبرنگار ویدیویی از سخنان امروز وزیر ورزش در شورای عالی انقلاب فرهنگی را تویت کرده است.

بازی ایران و سوریه، نخستین حضور در ورزشگاه آزادی

سخنان وزیر ورزش و جوانان در شرایطی به گوش می‌رسد که این روزها تب برگزاری لیگ فوتبال زنان در ایران داغ است و خیلی از زنان در تهران و دیگر شهرهای میزبان مسابقات به وزرشگاه‌ می‌روند و زنان فوتبالیست را تشویق می‌کنند. همچنین برای نخستین بار پس در چهار دقیقه اخیر زنان فوتبالیست ایرانی در استادیوم آزادی مقابل تیم ملی فوتبال زنان روسیه به زمین خواهند رفت. تیم ملی فوتبال زنان ایران از سال ۵۷ به بعد هرگز در ورزشگاه آزادی به میدان نرفته و سفر تیم ملی روسیه به ایران و بازی در ورزشگاه آزادی این فرصت را برای تیم ملی ایجاد می‌کند تا پس از ۴۰ سال به ورزشگاه آزادی بازگردد. فوتبال زنان ایران که خود را برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند، در ورزشگاه آزادی در یک بازی دوستانه میزبان تیم ملی فوتبال زنان روسیه خواهد بود. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال این خبر را تایید کرد اما هنوز زمان برگزاری این دیدار مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود زنان به ورزشگاه‌ها؛ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌گویند دولت موافق است

دختری که بازی پرسپولیس-السد را در ورزشگاه دید: پسرها پناهم دادند

درهای «آزادی» به روی زنان باز شد