ترامپ: اردوغان به من گفته داعش را ریشه‌کن می‌کند

ترامپ: اردوغان به من گفته داعش را ریشه‌کن می‌کند
ترامپ: اردوغان به من گفته داعش را ریشه‌کن می‌کند Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ابراز اطمینان ترامپ نسبت به توانایی اردوغان در ریشه‌کن کردن بقایای داعش در سوریه در حالی بیان می‌شود که آمریکا با خروج از سوریه، پشت نیروهای دموکراتیک سوریه را در برابر ارتش ترکیه خالی کرده است.

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید رجب طیب اردوغان با قاطعیت به وی اطلاع داده که بقایای داعش در سوریه را ریشه‌کن خواهد کرد.

کاخ سفید پیشتر هرگونه مذاکره با ترکیه در جریان خروج سربازان آمریکایی از سوریه را تکذیب کرده بود. 

با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، بسیاری از بازیگران اروپایی و حتی هم‌حزبی‌های دونالد ترامپ در کنگره ایالات متحده نگران آینده شبه‌نظامیان عمدتا کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) هستند. این احتمال وجود دارد که ترکیه با دست بازتر این جریان نزدیک به پ‌ک‌ک را در سوریه سرکوب کند.

آقای ترامپ در پیام توییتری خود درباره توانایی رئیس جمهوری ترکیه درباره شکست قطعی داعش در سوریه نوشت: «او مردی است که می‌تواند این کار را انجام دهد؛ به علاوه ترکیه درست در یک قدمی آنجا [سوریه] قرار دارد.»

بیشتر بخوانید: 

واکنش‌ها به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و استعفای جیمز ماتیس

سناتور ارشد آمریکایی: تکلیف کُردهای سوریه چه می‌شود؟

ترکیه بخش دیگری از یگان‌های نظامی خود را به مرز سوریه منتقل کرد

دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را از این کشور خارج می‌کند. در پی اعلام این تصمیم، جیمز متیس، وزیر دفاع و برت مک گرک، نماینده ویژه ایالات متحده در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از مقام خود کناره گیری کردند. شمار گسترده‌ای از اعضای جمهوری‌خواه کنگره و متحدان بین‌المللی آمریکا هم از این تصمیم ابراز نگرانی کرده اند.

آقای ترامپ سال گذشته هم تمایل خود را برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اعلام کرده بود. با این حال، وی به‌ویژه پس از رایزنی‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که سربازان این کشور همچنان و به صورت موقت در سوریه باقی خواهند ماند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

بشار اسد: با اردوغان دیدار کنم که چه شود؟ با هم نوشیدنی بنوشیم؟

اردوغان: رهبر داعش را در سوریه کشتیم