چرا استراسبورگ بارها هدف حمله «تروریستی» قرار گرفته است؟

چرا استراسبورگ بارها هدف حمله «تروریستی» قرار گرفته است؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پلیس این شهر باید بسیار خسته باشد. چرا که این نیرو سال‌هاست که در حالت اضطراری به سر می‌برد و همیشه انتظار یک حمله تروریستی را دارد.»

آگهی

شامگاه سه‌شنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) در حالی‌ که شهروندان شهر استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه به دنبال خرید شب سال نو در بازار کریسمس بودند، یک مهاجم مسلح به چاقو و سلاح گرم به روی عابران آتش گشود و چهار کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

به گفته مقامات فرانسه، مهاجم یک مرد ۲۹ با نام شریف. س، از ماه اوت به اتهام سرقت و اقدام به قتل تحت تعقیب پلیس بوده است.

یورونیوز با کریس فیلیپس، رییس پیشین مرکز مبارزه با تروریسم بریتانیا درباره علت انتخاب استراسبورگ به عنوان هدف حمله به گفتگو نشسته است.

آقای فیلیپس با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری مهاجم و در نتیجه تحت کنترل درآوردن وضعیت گفت: «تفاوت پلیس فرانسه و بریتانیا، اقدام سریعتر به علت خطر جانی است بنابراین می‌توان انتظار داشت در مقایسه با دیگر کشورها این وضعیت سریع‌تر به پایان خواهد رسید.»

«پلیس فرانسه به این وضعیت عادت کرده است»

رییس پیشین مرکز مبارزه با تروریسم بریتانیا با خاطر نشان کردن حملات سال‌های گذشته در استراسبورگ گفت: «پلیس این شهر باید بسیار خسته باشد. چون این نیرو سال‌هاست که در وضعیت اضطراری به سر می‌برد و همیشه انتظار یک حمله تروریستی را دارند. علاوه بر این، در طول هفته‌های گذشته اعتراضات جلیقه‌زردها و برقراری امنیت در این میان بر عهده پلیس بوده است.»

رویترز
بازار کریسمس استراسبورگ که به دنبال حمله تروریستی شامگاه سه شنبه تعطیل استرویترز

وضعیت خاص استراسبورگ

آقای فیلیپس موقعیت جغرافیایی شهر استراسبورگ را دلیل دیگری برای حملات تروریستی دانست. او با اشاره به مرزی بود شهر گفت: «استراسبورگ با آلمان مرز مشترک دارد و به همین جهت رفت و آمد زمینی بین دو کشور به طور مرتب صورت می‌گیرد. هماهنگی بین نیروهای پلیس دو سوی مرز پیچیده است و به همین خاطر، جلوگیری از چنین حملاتی برای پلیس بسیار مشکل است.»

رییس پیشین مرکز مبارزه با تروریسم بریتانیا افزود: «بازار کریسمس برای چنین مهاجمانی هدف مطلوبی است چرا که نه تنها محل تجمع افراد مسیحی است بلکه جمعیت زیادی نیز به این بازارها می‌آیند.»

رویترز
نیروی ویژه پلیس در مرز فرانسه و آلمان در شهر استراسبورگرویترز

در هم پیچیده شدن جرایم سازمان‌یافته با تروریسم

آقای فیلیپس با اشاره به اینکه نام مهاجم در «فیش اس» یعنی بانک اطلاعات افراد تحت تعقیب پلیس فرانسه بوده است گفت: «باید توجه داشت که این بانک اطلاعاتی بسیار وسیع است و تحت نظر قرار دادن همیشگی همه افرادی که در این لیست قرار دارند، غیرممکن است.»

«اگر به اسلحه دسترسی داشته باشی، کشتن افراد بسیار آسان است»

رییس پیشین مرکز مبارزه با تروریسم بریتانیا با اشاره به تعداد بالای افراد صاحب اسلحه در فرانسه و اروپا گفت: «تروریست‌ها با گروه‌های خلاف‌کاری در هم تنیده شده‌اند که دسترسی به اسلحه دارند. مشکل آینده اروپا در هم پیچیده شدن جرایم سازمان‌یافته یا سازمان‌های تبهکار با تروریست‌ها خواهد بود.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه مظنون حمله به بازار کریسمس استراسبورگ را به ضرب گلوله کشت

پلیس یک محله پرجمعیت در استراسبورگ را برای یافتن عامل حمله به بازار نوئل محاصره کرد

حمله به یهودی ۶۰ ساله در استراسبورگ فرانسه با چاقو