اسماعیل بخشی آزاد شد

اسماعیل بخشی آزاد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسماعیل بخشی از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه عصر روز چهارشنبه ۲۱ آذر آزاد شد. او ۲۷ آبان سال جاری در جریان اعتراض‌ صنفی کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود.

آگهی

اسماعیل بخشی از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه عصر روز چهارشنبه ۲۱ آذر آزاد شد. او ۲۷ آبان سال جاری در جریان اعتراض‌  کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود.

۸ آذر ۱۳۹۷ گزارش شده بود که او در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و از این‌رو به بیمارستان منتقل شده است. مقام‌های رسمی در ایران هرگونه ضرب و شتم و شکنجه آقای بخشی را تکذیب کرده‌اند. مصطفی نظری، دادستان عمومی و انقلاب شوش نیز در همین زمینه به ایلنا گفته بود: «ضرب و شتم اسماعیل بخشی را تایید نمی‌کنم. انتقال او به بیمارستان کذب است.»

 «اسماعیل رو گرفتن، ما همه بخشی هستیم» و «تورم، گرانی، پاسخ بده روحانی»، دو شعار کارگران هفته‌تپه برای آزادی اسماعیل بخشی و اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اعتراض به خصوصی‌سازی

کارگران نیشکر هفت تپه به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و همچنین عدم پرداخت ۳ ماه حقوق خود معترض هستند. در ماه‌های اخیر صدها نفر از کارگران هفت تپه در بخش‌های مختلف شهر از جمله مقابل فرمانداری تجمع کرده‌بودند.

اسماعیل بخشی از اعضای هیات موسس سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه است. او در سال ۱۳۹۷ نماینده کارگران این شرکت شد. با گسترش تجمعات صنفی مربوط به درخواست حقوق معوقه کارگران، نام او بر سر زبان‌ها افتاد. به ویژه آنکه در ویدئوهای منتشر  شده از تجمعات کارگری، بارها تصویر او در حال اعتراض به پایمال شدن حقوق کارگران دیده می‌شد.

یک دهه مبارزه در هفت‌تپه

بخشی شهریور ۱۳۹۷ در مصاحبه‌ با سایت میدان گفته بود که سابقه اعتراض کارگری در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به بیش از ده سال پیش از آن برمی‌گردد. در سال ۱۳۹۷ اعتراض کارگران این شرکت شدت یافت؛ به شکلی که همه کارگران آن دست به اعتصاب سراسری زدند. واگذاری این شرکت به بخش خصوصی از دلایل اصلی اعتراض مداوم کارگران این شرکت است. کارگران این شرکت می‌گویند مدیریت جدید در ایفای وظایف خود ناتوان بوده است.

بیشتر بخوانید:

اعتراض در هفت تپه؛ پیشنهاد کارگران اداره شورایی کارخانه است

اعتراضات کارگری؛ هفت تپه ۲۲ روز و فولاد اهواز ۱۷ روز اعتراض متوالی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک وکیل دادگستری به یورونیوز: اعتراف‌ تلویزیونی وجاهت قانونی ندارد

معاون پیگیری اجرای قانون اساسی ریاست جمهوری: با اسماعیل بخشی دیدار می‌کنیم

اعتراض کارگران در برابر دفتر امام جمعه اهواز