شواهد پژوهشی تازه: مصرف گوشت قرمز خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

شواهد پژوهشی تازه: مصرف گوشت قرمز خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو پژوهش جدید که روز دوشنبه منتشر شده است نشان می‌دهد افرای که گوشت قرمز مصرف می‌کنند، ماده شیمیایی موسوم به TMAO در بدنشان بیشتر تولید می‌شود که خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

آگهی

نتایج تازه‌ترین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز خطر سکته قلبی را بیشتر می‌کند.

دو پژوهش جدید که نتایج آن روز دوشنبه ۱۹ آذر در آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد افرادی که گوشت قرمز مصرف می‌کنند، ماده شیمیایی موسوم به TMAO در بدنشان بیشتر تولید می‌شود که خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد. بر مبنای این تحقیقات، تولید این ماده شیمیایی یک ماه بعد از متوقف کردن مصرف گوشت قرمز، کاهش می‌یابد.

یافته دیگر این مطالعات که محققان را شگفت‌زده کرده حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز می‌تواند عملکرد کلیه‌ها را تغییر دهد، یافته‌ای که پرسش‌هایی درباره اثرات مصرف گوشت قرمز بر عملکرد بدن را پیش روی محققان قرار داده است.

یکی از محققان این پروژه می‌گوید تاثیر مصرف گوشت قرمز بر عملکرد کلیه‌ها تاکنون در مطالعات دیگری کشف نشده بود. دکتر استنلی هزن از کلینیک کلیولند که تاثیرات TMAO را بر سکته قلبی مطالعه می‌کند، می‌گوید: «این مطالعات نشان می‌دهد که تاثیر رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز می‌تواند روی متابولیسم بدن شما تاثیر بگذارد.»

ماده TMAO توسط باکتری‌های روده برای هضم غذا تولید می‌شود. مصرف گوشت قرمز باعث افزایش تولید این ماده برای هضم گوشت می‌شود. برخی از گونه‌های باکتری TMAO زمانی تولید می‌شوند که موادی مانند کولین، لسیتین و کارنیتین که در گوشت قرمز، فرارودهای لبنی و تخم مرغ یافته می‌شود، در بدن افزایش یابند.

گیاهخواران، وگانها و همچنین کسانی که گوشت مرغ یا ماهی استفاده می‌کنند دارای سطوح پایین‌تری از TMAO در بدن‌شان هستند. گیاهخواران معمولا کمتر از گوشتخواران با خطر بیماری قلبی مواجه هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاهی به گزارش سازمان جهانی بهداشت در مورد مصرف محصولات گوشتی

سازمان بهداشت جهانی: سوسیس و کالباس سرطان زا هستند

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم