بریتانیا ویزای سرمایه‌گذاری را محدود می‌کند

بریتانیا ویزای سرمایه‌گذاری را محدود می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه «ویزای طلایی بریتانیا» به کسانی که ۲ میلیون پوند در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند اجازه اقامت سه ساله اعطا می‌کرد.

آگهی

بریتانیا اعلام کرد برنامه اعطای ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور را به هدف «مبارزه با پول‌شویی و جرائم سازمان‌یافته» به حالت تعلیق در می‌آورد.

برنامه «ویزای طلایی بریتانیا» به کسانی که ۲ میلیون پوند در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند اجازه اقامت سه ساله اعطا می‌کرد.

کارولین نوکس،‌ وزیر مهاجرت بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد:‌ «به روشنی اعلام کرده‌ام کسانی را که مطابق قوانین رفتار نمی‌کنند و به دنبال سواستفاده از نظام مهاجرتی ما هستند تحمل نخواهیم کرد.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

خانم نوکس همچنین افزود: «من این اقدام تازه را به همین منظور طرح کردم تا مطمئن باشیم فقط سرمایه‌گزاران حقیقی که مایلند از کسب ‌و کار در بریتانیا حمایت کنند بتوانند از نظام مهاجرتی ما بهره‌مند شوند.»

مراکز مالی و تجاری لندن برای دو دهه به بهشت سرمایه‌گزاران تبدیل شده است. عکس از رویترز

پس از اعمال این تغییر مقررات تازه، یعنی از فردا ۷ دسامبر، تقاضاکنندگان ویزای سرمایه‌گذاری باید بررسی جامعی از منابع تأمین سرمایه‌ خود به عمل آورده، مقاصد سرمایه‌گذاری خود را نیز به روشنی تعیین کنند.

همچنین بررسی‌ منابع و اهداف سرمایه‌گذاری باید از سوی بنگاه‌های مورد تأیید دولت بریتانیا صورت گیرد. تنها در یک سال گذشته حدود هزار درخواست ویزای سرمایه‌گذاری در بریتانیا صورت گرفته است.

لندن در دو دهه گذشته به بهشت سرمایه‌گزاران خارجی بدل شده و از اولیگارش‌های روس گرفته تا شاهزادگان کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه و کارآفرینان نوپای چینی به سوی لندن سرازیر شده‌اند و از خانه‌های مجلل گرفته تا باشگاه‌های فوتبال را از آن خود کرده‌اند.

گرچه لندن از این سرمایه‌های تازه از راه رسیده به خوبی استقبال کرده جای پای خود را به عنوان یکی از دو پایتخت مالی جهان تجارت تثبیت کرده اما دولت بریتانیا نگرانی‌هایی درباره منشا برخی از این سرمایه‌ها پیوسته ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانستنی‌ها؛ بریتانیا از عضویت در اتحادیه اروپا تا برکسیت

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟