پایان خوش برای پناهجویی که ۷ ماه در فرودگاه کوالالامپور زندگی کرد

پایان خوش برای پناهجویی که ۷ ماه در فرودگاه کوالالامپور زندگی کرد
Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن ویدئوهایی از بافتن شال گردن، کوتاه کردن موهایش، منظره لحظه طلوع آفتاب از پشت شیشه های فرودگاه و اتفاقات دیگری که در مدت اقامتش در فرودگاه کوالالامپور روی می‌داد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

آگهی

یک مرد سوری که به مدت هفت ماه در فرودگاه کوالالامپور مالزی زندگی کرد سرانجام وارد کانادا شد.

حسن القنظار که در ماه مارس پس از تمام شدن ویزای توریستی‌اش در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور متوقف شده و اجازه پرواز به کشور دیگری را نداشت، در هفت ماه گذشته فرآیند پیچیده دریافت ویزا و درخواست پناهندگی به یک کشور را طی کرد.

این پناهجوی ۳۷ ساله، پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، کشور خود را ترک کرده بود و چندین سال در امارات عربی متحده مشغول به کار بود. حسن می‌گوید که با تمام شدن ویزای اقامت در امارات به دلیل نگذراندن دوره سربازی نمی‌توانست به سوریه بازگردد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
پناهجوی سوری در فرودگاه کوالالامپور موهای خود را کوتاه می‌کندرویترز

وی در طول ماه‌ها اقامت در ترمینال ۲ فرودگاه کوالالامپور، هزاران دنبال کننده خود در شبکه‌های اجتماعی را در جریان تلاشش برای پیدا کردن کشوری که به او ویزا دهد قرار می‌داد.

حسن ویدئوها و تصاویری از بافتن شال گردن، کوتاه کردن موهایش، منظره لحظه طلوع آفتاب از پشت شیشه های فرودگاه و اتفاقات دیگری که در مدت اقامتش در فرودگاه کوالالامپور روی می‌داد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

او روز سه‌شنبه ۲۷ نوامبر به خبرگزاری رویترز گفت که به دلیل بی اطلاعی مردم از مشکلات پناهجویان، مستند کردن آنچه بر وی گذشته است را «لازم» می‌داند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در نهایت انجمن اسلامی «بریتیش کلمبیا» در کانادا تصمیم گرفت به صورت خصوصی حامی وی برای درخواست پناهجویی شوند.

کارهای اداری برای انتقال حسن به کانادا چندین ماه طول کشید تا جائیکه مالزی او را به بازداشت و فرستادن به سوریه تهدید کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
حسن القطار در فرودگاه کوالالامپوررویترز

حسن القطار روز دوشنبه ۲۸ نوامبر به فرودگاه ونکور رسید. او به محض ورود به کانادا اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کرد زیرا این کشور درخواست پناهندگی وی را از قبل پذیرفته بود.

حسن ورودش به کانادا را به یک رویا تشبیه می‌کند و می گوید: «برای من دوباره قدم زدن در خیابان و استشمام هوای تازه چیزی عادی نیست؛ این صدا و بوی آزادی است.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنچه باید در باره رویکرد مهاجرتی جدید اتحادیه اروپا بدانیم

گزارش اختصاصی یورونیوز از پناهجویان روهینگیا در مرز بنگلادش

آلمان؛«هفت دروغی» که قاچاقچیان به پناهجویان می گویند