یک زن سفیر افغانستان در ایالات متحده آمریکا شد

رویا رحمانی در جاکارتا
رویا رحمانی در جاکارتا Copyright عکس از صفحه توییتری Afghan Embassy JKT
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در گفت‌وگو با یورونیوز تایید کرد که رویا رحمانی به‌عنوان سفیر افغانستان در ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

آگهی

شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در گفت‌وگو با یورونیوز تایید کرد که رویا رحمانی به‌عنوان سفیر افغانستان در ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

خانم رحمانی پیش از این در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان سفیر افغانستان در اندونزی انتخاب شده بود. وی هم اکنون جایگزین حمدالله محب در واشنگتن می‌شود.

رویا رحمانی در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک و مک گیل کانادا تحصیل کرده است و قبل از سال ۱۳۹۵، مدیر بخش همکاری‌های منطقه‌ای وزارت خارجه افغانستان بود.

Afghan Embassy JKT
رویا رحمانی در حال نوشتن متنی در دفتر یادبود کوفی عنانAfghan Embassy JKT

این تغییر در حالی صورت گرفته است که روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد احتمالا از افغانستان دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مقامات بلند پایه ایالات متحده اغلب از نیروهای این کشور در مناطق جنگی بازدید می کنند اما این بازدیدهای ویژه، عمدتا به دلایل امنیتی، زمانبندی سری دارند.

دونالد ترامپ تاکنون چنین دیداری از نیروهای آمریکایی نداشته است اما مایک پنس معاون اول رئيس‌ جمهوری آمریکا ماه دسامبر سال گذشته میلادی به صورت غیرمنتظره از پایگاه هوایی بگرام در افغانستان دیدار کرد.

سفیران زن افغانستان

علاوه بر خانم رحمانی، افغانستان زنان دیگری را هم به‌عنوان سفیر انتخاب کرده است. هم اکنون ثریا دلیل سفیر افغانستان در سوئیس است و شکریه بارکزی به عنوان سفیر در نروژ در حال ماموریت است. شاه‌گل رضایی هم سفیر افغانستان در تاجیکستان است. 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو مقام سابق امنیتی، سرپرست وزارتخانه‌های کشور و دفاع افغانستان شدند

خونین‌ترین حملات ‌انتحاری کابل؛ اهل‌ رسانه نهراسید، مدرسه ‌ملاله تعطیل نشد

پایان غیبت چند ماهه؛ رییس‌الوزرایِ حکومت طالبان به سر کارش در کابل بازگشت