جودو؛ جیب پرمدال ژاپنی ها در نخستین روز از گرند اسلم اوساکا

جودو؛ جیب پرمدال ژاپنی ها در نخست روز از گرند اسلم اوساکا
جودو؛ جیب پرمدال ژاپنی ها در نخست روز از گرند اسلم اوساکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اوتا آبه، قهرمان رقابت های بزرگسالان جهان که در فرم ایده آل همیشگی خود قرار داشت عنوان بهترین ورزشکار روز نخست تورنمنت را به خود اختصاص داد.

آگهی

نخستین روز از رقابت های گرند اسلم جودو در اوساکا (ژاپن) با برتری ورزشکاران کشور میزبان همراه بود.

بهترین جودوکار زن

اوتا آبه، قهرمان رقابت های بزرگسالان جهان که در فرم ایده آل همیشگی خود قرار داشت عنوان بهترین ورزشکار روز نخست تورنمنت را به خود اختصاص داد.

او با استفاده از فن «سوده تسوریکومی گوشی» که در آن مهارت فوق العاده ای دارد حریفان را با اقتدار از پیش رو برداشت تا در نیمه نهایی به مصاف آی شیشیمه، هموطن و حریف خود در فینال رقابت های جهانی سال جاری برود.

آبه پس از برتری بر این حریف سرشناس و دارای عنوان جهانی که با امتیاز ایپون بدست آمد ناتسومی تسونودا، دیگر جودوکار ژاپنی را در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم شکست داد تا ضمن کسب مدال طلا برتری بی چون و چرای خود را در این وزن به اثبات برساند.

جودوکار هجده ساله ژاپنی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست احساس خود را اینگونه بیان کرد: «من پیشتر سه بار مقابل تسونودا شکست خورده بودم و اینبار نیاز داشتم که به هر نحو او را از پیش رو بردارم تا بتوانم در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشم. بنابر این با انگیزه قوی روی تاتامی رفتم و تنها به این فکر می کردم که چطور باید مقابل او پیروز شوم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست این تورنمنت به ریوجو ناگایاما از کشور ژاپن تعلق گرفت.

ناگایاما که عنوان شماره یک جودو در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم را در اختیار دارد با به نمایش گذاشتن فنون زیبای این ورزش حریفانی از چین تایپه، قرقیزستان، برزیل و ژاپن را با اقتدار شکست داد تا در دیدار نهایی مقابل یاگو آبولادزه، حریفی از روسیه قرار گیرد.

دارنده مدال طلای رقابت های گرند اسلم دوسلدورف در فینال به خوبی از ضعف حریف روس در اجرای یک فن خاص و تکراری استفاده کرد و در نهایت با بهره بردن از تکنیک «اوراناگه» حریف خود را با امتیاز وازاری شکست داد.

ریوجو ناگایاما پس از دریافت مدال طلا گفت: «در این وزن تاکاتو ناوشیا نیز که از من با تجربه تر است، حضور دارد. من امروز با او رو در رو نشدم و باید در تورنمنتی دیگر او را شکست دهم. هنوز احساس شماره یک بودن را ندارم. دوست دارم به زودی بر روی تاتامی با او مبارزه کنم و شکستش دهم.»

سومین طلای ژاپنی ها

مدال طلای وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان نیز به ورزشکاری از کشور میزبان اختصاص یافت.

فونا توناکی، دارنده مدال نقره رقابت های قهرمانی جهان در سال جاری که سال گذشته قهرمان جهان شده بود در دیدار نهایی اورانتستسگ مونخابات، حریفی از کشور مغولستان را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست ایستاد.

شکست قهرمان جهان در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم

جوشیرو مارویاما، دیگر ورزشکار ژاپنی بود که در نخستین روز از گرند اسلم اوساکا به مدال طلا دست یافت.

مارویاما در دیدار نهایی وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان هیفومی آبه، هموطن اش را پیش رو داشت که در رقابت های قهرمانی جهان در باکو صاحب گردن آویز طلا شده بود.

جوشیرو مارویاما که در حال حاضر رتبه چهاردهم رده بندی جهانی جودو را به خود اختصاص داده مقابل قهرمان جهان درخشان ظاهر شد و با فن «تومویه ناگه» و کسب امتیاز وازاری پیروزی در این مبارزه سخت را به نام خود ثبت کرد.

بهترین فن

بهترین فن روز نخست گرند اسلم ژاپن یک «اوچی ماتا» بود که تورو شیشیمه در رقابت های وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان مقابل حریفی از کشور لائوس به اجرا درآورد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودوی جایزه بزرگ هلند؛ مدال‌های طلا بین پنج کشور تقسیم شد

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود

نگرانی مربی و دروازه‌بان تیم ملی ایران از فرصت کم ریکاوری برای بازی مقابل ژاپن