اعلام آمادگی حوثی‌ها برای توقف حملات موشکی و پهپادی

اعلام آمادگی حوثی‌ها برای توقف حملات موشکی و پهپادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفته گذشته عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند عملیات نظامی برای تسخیر بندر استراتژیک حدیده را متوقف کرده اند.

آگهی

محمدعلی حوثی، فرمانده شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد نیروهای تحت امرش حاضر به توقف حملات موشکی و پهپادی علیه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و متحدان یمنی آن‌ها هستند.

عضو عالی فرماندهی شورشیان یمن با انتشار بیانیه ضمن اعلام این خبر، آمادگی برای توقف حملات به «کشورهای متجاوز» را مشروط به تمایل ریاض و ابوظبی برای برقراری صلح در یمن و در پاسخ به درخواست سازمان ملل متحد دانست. 

اعلام آمادگی حوثی‌ها برای پایان دادن به شلیک موشک و عملیات پهپادی علیه دو عضو اصلی ائتلاف عربی، در آستانه سفر مارتین گریفیت، نماینده ویژه سازمان ملل متحد به صنعا صورت گرفت. 

هفته گذشته عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند عملیات نظامی برای تسخیر بندر استراتژیک حدیده را متوقف کرده اند. آخرین دور حمله نظامیان و شبه‌نظامیان وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به حدیده ۲ هفته پیش آغاز شد. با وجود پیشروی‌های سریع این نیروها در روزهای نخست، حوثی‌ها با مقاومت گسترده در برابر این حملات، کنترل حدیده را حفظ کردند. 

**بیشتر بخوانید: **

قرار بود مذاکرات صلح یمن با میانجیگری سازمان ملل متحد، اواسط ماه نوامبر برگزار شود. با این حال برگزاری این مذاکرات یک ماه عقب افتاد. 

پیش از این و در ماه سپتامبر، تلاش‌های سازمان ملل برای آغاز گفت‌وگوهای صلح در ژنو، به دلیل حاضر نشدن نمایندگان حوثی‌ها برگزار نشد.

رویترز
میلیون‌ها کودک در یمن در خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه قرار دارندرویترز

عربستان سعودی و متحدانش از سال ۲۰۱۵ و برای بازگردندان عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن به قدرت، وارد میدان جنگ داخلی در این کشور شدند. در جریان بیش از سه سال جنگ در یمن بیش از ده هزار نفر کشته شده اند. 

سازمان ملل متحد نسبت به خطر قحطی و گرسنگی میلیون‌ها نفر، به ویژه کودکان در این فقیرترین کشور عربی هشدار داده است. 

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از سرگیری نبرد در حدیده؛ عربستان آتش‌بس با حوثی‌ها را رد کرد

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند