پایگاه ویکی لیکس: جولین آسانژ در آمریکا در یک پرونده دیگر متهم شده است

پایگاه ویکی لیکس: جولین آسانژ در آمریکا در یک پرونده دیگر متهم شده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویکی‌لیکس پنجشنبه شب با تایید این خبر اعلام کرد چند دادستان آمریکایی در جریان رسیدگی به یک پرونده دیگر با بی ملاحضگی از وجود اتهام یاد شده که قرار بود محرمانه بماند، پرده برداشته اند.

آگهی

جولین آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که سال ۲۰۱۰ اقدام به انتشار تعداد زیادی از اسناد محرمانه آمریکا کرده است در این کشور با اتهام جدید مواجه شده است.

پایگاه ویکی‌لیکس پنجشنبه شب با تایید این خبر اعلام کرد چند دادستان آمریکایی در جریان رسیدگی به یک پرونده دیگر با بی‌ملاحضگی از وجود اتهام یاد شده که قرار بود محرمانه بماند، پرده برداشته اند.

این در حالیست که هنوز اطلاعات دقیقی از ماهیت و جزئیات این اتهام در دست نیست و منابع قضایی نسبت به آن سکوت کرده اند.

ویکی‌لیکس با انتشار پیامی بر روی توییتر اعلام کرد: دستگاه قضایی آمریکا به طور تصادفی از طرح اتهامات مخفی بر ضد جولین آسانژ پرده برداشته در حالیکه به نظر می رسد این مسئله به صورت سهوی و هنگام انتشار موارد اتهامی در پرونده دیگری که به ایالت ویرجینیا مرتبط بوده، روی داده است.

جولین آسانژ پیشتر در سال ۲۰۱۰ متهم به آزار جنسی در سوئد شده و از شش سال پیش تاکنون از بیم استرداد و محاکمه در این کشور به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است.

موسس پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس به دلیل انتشار صدها سند محرمانه نظامی و سیاسی دولت آمریکا با احتمال محاکمه در این کشور روبرو است.

دیپلمات‌های روس سال گذشته با نزدیک شدن به افراد مرتبط با جولیان آسانژ سعی کردند تا با ارائه یک نقشه فرار او را برای خروج از بریتانیا متقاعد کنند.

بیشتر بخوانید:

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقویت احتمال ادای شهادت آسانژ در برابر کمیته سنای آمریکا

«حمله هوایی محدود اسرائیل» به ایران؛ صداوسیما هر گونه آسیب را تکذیب کرد؛ هواپیماها تغییر مسیر دادند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند