دادگاه حقوق بشر اروپا شکنجه شدن ناوالنی، منتقد پوتین را تایید کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا شکنجه شدن ناوالنی، منتقد پوتین را تایید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه حقوق بشر اروپا تائید کرد الکسیس ناوالنی، که رهبر مخالفان دولت روسیه و جنبش ضدفساد این کشور هفت مرتبه طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی به دلایل سیاسی بازداشت و شکنجه شده است.

آگهی

دادگاه حقوق بشر اروپا تائید کرد آلکسی ناوالنی، که رهبر مخالفان دولت روسیه و جنبش ضد فساد این کشور هفت مرتبه طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ میلادی به دلایل سیاسی بازداشت و شکنجه شده است.

مطابق گزارش این دادگاه، آقای ناوالنی هر دفعه پس از بازداشت به ابتدا به اداره پلیس منتقل شده و پس از تهیه گزارشی با محتوای ارتکاب تخلف اداری وسرپیچی از قوانین و فرمان پلیس مجرم شناخته شده است. در دو مورد نیز او بدون صدور حکم، ۷ و ۱۵ روز در بازداشت موقت پلیس نگاهداری شده است. او همچنین پنج مرتبه نیز به جریمه نقدی از یکهزار تا ۳۰ هزار روبل محکوم شده است.

بیشتر بخوانید:چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه از زندان آزاد شد

دادگاه حقوق بشر اروپا همچنین از روسیه خواسته تا ۶۳ هزاریورو جریمه نقدی به آقای ناوالنی پرداخت کند.

در پی صدور این حکم، آلکسی ناوالنی، رهبر ۴۲ ساله مخالفان دولت روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از تائید بازداشت و شکنجه او در روسیه به دلایل سیاسی توسط دادگاه حقوق بشر اروپا ابراز خوشحالی کرد. آقای ناوالنی تاکید کرد که این حکم تنها جنبه شخصی ندارد و اهمیت اصلی آن در به رسمیت شناختن بازداشت‌های سیاسی در روسیه است که در حال حاضر روزانه تعدادی از مردم را روانه زندان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نام وی از زمان برپایی تظاهرات بزرگ و پر سر و صدای ضد دولتی در روسیه طی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان مشهورترین چهره مخالف دولت ولادیمیر پوتین در این کشور مطرح است.

اجتماعات بزرگ اعتراض‌آمیز که طی سال‌های اخیر در روسیه شکل گرفته همگی به دعوت الکسی ناوالنی انجام شده و «رویکرد ضد فساد» وی بازتاب گسترده‌ای در میان جوانان روس بر روی اینترنت داشته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت آلمان: ناوالنی به احتمال زیاد مسموم شده است

هواپیمای حامل منتقد «مسموم شده» پوتین در آلمان به زمین نشست

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد