آمریکا: شرکت‌های زیادی از ایران خارج می‌شوند؛ نگران ابزار ویژه مالی اروپا نیستیم

آمریکا: شرکت‌های زیادی از ایران خارج می‌شوند؛ نگران ابزار ویژه مالی اروپا نیستیم
Copyright REUTERS/Carlos Barria
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون خزانه داری آمریکا همچنین درباره آینده تحریم‌ها علیه ایران گفت: «در آینده شما اقدامات بیشتری از ما درباره ایران خواهید دید.»

آگهی

معاون خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید که واشنگتن نگران ابزار ویژه مالی اروپا برای تجارت با تهران و نادیده گرفتن تحریم‌ها نیست زیرا شرکت‌های تجاری زیادی در حال خروج از ایران هستند.

سیگال ماندلکر، معاون خزانه‌داری ایالات متحده روز دوشنبه ۱۲ نوامبر در جمع خبرنگاران در لندن گفت: «من فکر می‌کنم خبر مهم‌تر در اروپا این است که شرکت‌ها دسته دسته در حال خروج و عقب کشیدن از ایران هستند.»

خانم ماندلکر درباره ابزار مالی ویژه اروپا برای تجارت ایران (SPV) گفت: «من واقعا نگران این موضوع نیستم. ما مکانیسمی را پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم با هم (با اروپا) کار کنیم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

سیگال ماندلکر همچنین درباره آینده تحریم‌های علیه ایران گفت: «در آینده شما اقدامات بیشتری از ما درباره ایران خواهید دید.» وی در ادامه افزود که حتی «سوئیفت» که بخش عمده‌ای از پرداخت‌های بین المللی را تسهیل می‌کند نیز ارائه این تسهیلات به بانک مرکزی و سایر موسسات مالی ایران را متوقف کرده است.

پیش از این سوئیفت، انجمن تعاونی غیرانتفاعی ارتباط مالی بین بانکی در جهان پس از اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده همکاری خود با  چندین بانک ایران را قطع کرده بود.

تحریم‌های جدید اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ در نیمه آبان‌ ماه، شامل شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها شرکت‌های نفتی، شرکت‌های زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی و ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحریم‌های آمریکا؛ خروج شرکت نفتی دولتی روسیه از ایران

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد