حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه دست کم هفت کشته برجای گذاشت

حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه دست کم هفت کشته برجای گذاشت
حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه دست کم هفت کشته برجای گذاشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نوار غزه از سی ام مارس، زمان آغاز تظاهرات هفتگی فلسطینیان در این منطقه که به «راهپیمایی بازگشت» لقب گرفته، همواره صحنه درگیری و نبردهای پراکنده میان دو طرف بوده است.

آگهی

هفت فلسطینی روز یکشنبه در جریان حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه کشته شدند. این در حالیست که به گفته حماس در جریان تبادل آتش میان نیروهای دو طرف نیز یکی از فرماندهان این گروه جان خود را از دست داده است.

جنبش مقاومت اسلامی، حماس از شیخ نور برکه، یکی از فرماندهان گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامیاین جنبش به عنوان فرمانده کشته شده در حملات اسرائیل به خان یونس نام برده است.

درگیری میان نیروهای ارتش اسرائیل و حماس در نوار غزه همچنین به کشته شدن یک افسر اسرائیلی منجر شده است.

ارتش اسرائیل مدعی است که هفده راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل شلیک شده که پدافند این کشور سه فروند از راکت ها را رهگیری و منهدم کرده اند.

منابع اسرائیلی هنوز اطلاعات بیشتری در باره میزان تلفات و خسارات احتمالی پس از اصابت راکت ها به بخش تحت کنترل اسرائیل در نوار غزه منتشر نکرده اند.

شدت گرفتن درگیری میان دو طرف سبب شد تا بنیامین نتانیاهو با کوتاه کردن سفر خود به پاریس زودتر از موعد مقرر به اسرائیل باز گردد. نخست وزیر اسرائیل که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پایتخت فرانسه سفر کرده بود در حاشیه این مراسم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد.

حماس مدعی است که درگیری پس از آن آغاز شد که سرنشیانان مسلح یک خودرو اقدام به تیراندازی به سوی گروهی از افراد مسلح در نوار غزه کردند و یکی از فرماندهان آنرا را کشتند.

به گفته حماس پس از این حادثه نیروهای مسلح این جنبش اقدام به مقابله و تعقیب خودرو یاد شده کردند که با سرعت زیاد به سوری مرز اسراییل در حرکت بود.

از سوی دیگر، بنا به اظهارات شاهدان محلی هواپیماهای اسرائیل پس از این حادثه وارد عمل شده و اقدام به شلیک بیش از چهل فروند موشک به منطقه کردند.

بر اساس گزارش منابع پزشکی در نوار غزه دست کم هفت تن از جمله چهار عضو مسلح جنبش حماس و نور برکه، یکی از فرماندهان آنها در جریان این حملات کشته شده اند. هنوز مشخص نیست که دیگر قربانیان این حملات عضو شاخه نظامی حماس تشکیل بوده اند یا خیر.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرده است که درگیری مسلحانه با نیروهای حماس در جریان عملیات نیروهای ویژه دفاعی در نوار غزه صورت صورت گرفته است. در این بیانیه تصریح شده است که یک افسر اسرائیلی در این عملیات کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

نوار غزه از ۳۰ مارس، زمان آغاز تظاهرات هفتگی فلسطینیان در این منطقه که به «راهپیمایی بازگشت» لقب گرفته، همواره صحنه درگیری و نبردهای پراکنده میان دو طرف بوده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شلیک دو راکت از غزه به سوی تل آویو

ویدئو؛ حمله راکتی حماس به اتوبوس نظامیان اسرائیلی

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟