ابراز تأسف فرانسه از آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه ایران

ابراز تأسف فرانسه از آغاز دور جدید تحریم‌ها علیه ایران
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش‌تر اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در واکنش به تصمیم آمریکا به برقراری دور تازه تحریم‌ها علیه ایران از بازگشت این تحریم‌ها «عمیقا» ابراز تاسف کرده بودند.

آگهی

دولت فرانسه از برقراری دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز تأسف کرد.

وزارت خارجه فرانسه در توییتی با اشاره به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا تأسف عمیق خود را از اعمال مجدد این تحریم‌ها ابراز کرد.

در این توییت آمده است: «ما از اعمال مجدد تحریم‌ها توسط ایالات متحده در پی خروج این کشور از برجام عمیقا متأسفیم. برجام یکی از عناصر عمده در ساختار جهانی عدم اشاعه هسته‌ای است».

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزیر امور خارجه فرانسه نیز ضمن همرسان کردن توییت وزارت خارجه این کشور، پست دیگری با همین درونمایه منتشر کرده است. ژان لودریان در صفحه توییتر خود نوشت: «تعهد اروپا به حفظ برجام، عنصری کلیدی در [موضوع] عدم اشاعه و دیپلماسی چندجانبه است. شرکت‌های اروپایی که مبادلات مشروع با ایران را ادامه می دهند حمایت می‌شوند و انتظار می‌رود که ایران نیز به کلیه تعهداتش پایبند باشد.»

پیش‌تر اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در واکنش به تصمیم آمریکا به برقراری دور تازه تحریم‌ها علیه ایران با صدور بیانیه‌ای مشترکی از بازگشت این تحریم‌ها «عمیقا» ابراز تاسف کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: فرانسه یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد

وزیر اقتصاد فرانسه: تحریم های آمریکا علیه ایران برای اروپا یک فرصت است

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند