دستگیری دو مهاجر به ظن دست داشتن در قتل دختر نوجوان ایتالیایی

دستگیری دو مهاجر به ظن دست داشتن در قتل دختر نوجوان ایتالیایی
Copyright Dickelbers
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دستگیری دو مهاجر بر سر قتل دختر نوجوان ایتالیایی

آگهی

پلیس ایتالیا دو مهاجر را به ظن دست داشتن در قتل دختر نوجوان ایتالیایی دستگیر کرد.

جسد دزیره ماریوتینی، نوجوان ۱۶ ساله ایتالیایی در ساختمانی متروکه در شهر رم پیدا شد. پزشکی قانونی اعلام کرد که به او پیش از مرگ تجاوز شده بوده است.

وزیر کشور راست‌‌گرای ایتالیا، ماتئو سالوینی از دستگیری دو مرد مهاجر اهل سنگال استقبال کرد و افراد مسئول در این قتل را به «کرم» تشبیه کرد.

آقای سالوینی روز چهارشنبه از محل وقوع قتل بازدید کرد که واکنش‌هایی را به همراه داشت. برخی او را با تشویق او را ستودند و برخی دیگر با کلمات توهین‌آمیز او را به باد انتقاد گرفتند. منتقدین وزیر کشور معتقدند او از تراژدی‌های انسانی سوء استفاده سیاسی می‌کند.

بازرسان پلیس اعلام کرده‌اند که ترکیبی از مواد مخدر گوناگون به قربانی خورانده شده و علت مرگ او مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.

یکی از دوستان دزیره ماریوتینی گفته است که او تلفن‌اش را در ازای مواد مخدر عوض کرده بود ولی بعد از آن، برای پس گرفتن تلفنش نزد فروشندگان مواد مخدر بازگشت.

قتل دختر نوجوان و گفتمان ضد مهاجران

پلیس معتقد است حداقل شش نفر در قتل دزیره ماریوتینی نقش داشته‌اند. دو نفر از این مظنون‌ها ایتالیایی هستند. اما با دستگیری دو مرد اهل سنگال که مهاجران غیرقانونی هستند، احزاب راست‌گرا بهانه‌ای افزون برای پررنگ کردن گفتمان ضد مهاجران یافته‌اند.

وزیر کشور تنها در طول یک روز، دو بار به محل وقوع قتل رفت. منتقدان می گویند آقای سالوینی در پی بهره برداری سیاسی از جنجال قتل توسط مهاجران غیرقانونی و در پیش گرفتن سیاستی بیش از پیش ضدمهاجرتی است.

آقای سالوینی می‌گوید افزایش خشونت در جامعه ایتالیا نتیجه ارتکاب جرائم سنگین و جدی همچون قتل توسط مهاجران است. با این‌حال، آمار اعلام شده توسط وزارت کشور ایتالیا، گفته‌های آقای سالوینی را نقض می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا فرانسه را به رها کردن پناهجویان در مرز متهم کرد

نبرد احزاب راست ایتالیا با ریاچه؛ الگوی موفق ادغام مهاجران در جامعۀ محلی

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است