مادرید: راندن اسکوتر برقی در پیاده‌روها ممنوع

مادرید: راندن اسکوتر برقی در پیاده‌روها ممنوع
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مادرید که برای تمامی ماه‌های سال ۲۰۱۷، یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپا بود، تلاش دارد تا با اقداماتی در جهت کاهش آلودگی قدم بردارد اما افزایش ناگهانی اسکوترهای برقی عمومی در پیاده‌روها باعث افزایش نگرای نسبت به خطر آن برای عابران پیاده شد.

آگهی

دولت بخش خودمختار مادرید در اسپانیا، راندن اسکوترهای برقی عمومی در پیاده‌روها را به دلیل ایجاد خطر برای عابران پیاده ممنوع اعلام کرد.

این اسکوترهای برقی عمومی که جایگزینی برای وسائل حمل و نقل محسوب می‌شود و به کاهش آلودگی نیز کمک می‌کند، اخیرا در چندین کشور اروپایی محبوب‌ شده‌اند.

پس از سرازیر شدن کمپانی‌های تولید اسکوتر برقی مانند لایم (Lime ) به بازار کشورهای اروپایی، زمزمه‌های تصویب قانون برای اسکوترهای برقی در فرانسه نیز به وجود آمده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز
اسکوتر‌های برقی عمومی در مادرید؛ اسپانیارویترز

مادرید که برای تمامی ماه‌های سال ۲۰۱۷ یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپا بود، تلاش دارد تا با اقداماتی در جهت کاهش آلودگی قدم بردارد اما افزایش ناگهانی اسکوترهای برقی عمومی در پیاده‌روها باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به خطر آن برای عابران پیاده شده است.

مقررات جدید شامل تمامی وسائل حمل و نقل غیرماشینی عمومی و همچنین خصوصی نظیر دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی می‌شود. این قوانین دوچرخه‌ و اسکوترسواران را ملزم می‌کند که در خیابان و با سرعت حداکثر ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمل و نقل عمومی رایگان؛ راه حل آلمان برای مبارزه با آلودگی هوا

آلوده‌ترین شهرهای اروپا کدامند؟

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است