جایزه یک میلیارد دلاری مسابقه بخت آزمایی در آمریکا

جایزه یک میلیارد دلاری مسابقه بخت آزمایی در آمریکا
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسابقه بخت آزمایی روز جمعه در حالی برگزار می شود که گروهی از کارشناسان مدیریت امور مالی نسبت به تبعات کسب جایزه های هنگفت بخت آزمایی هشدار می دهند.

آگهی

رقم جایزه مسابقه بخت آزمایی «مگا میلیون» در آمریکا به نزدیک به یک میلیارد دلار رسید. این رقم در فهرست ارزشمندترین جوایز تاریخ بخت آزمایی آمریکا در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

گروهی از شرکت کنندگان در این بخت آزمایی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در صورت کسب این جایزه مایل به ترک مشاغل خود، اهدای مبالغی به موسسات خیریه و خرید کردن هستند.

بخت شرکت کنندگان در مسابقه جمعه شب یک بر روی ۳۰۲۵۷۵۳۵۰ است. بزرگترین جایزه بخت آزمایی تاریخ آمریکا یک میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی بود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رویترز

بخت آزمایی روز جمعه در حالی برگزار می شود که شبکه «ان بی سی» با گروهی از کارشناسان مدیریت امور مالی در مورد تبعات کسب جایزه های هنگفت بخت آزمایی مصاحبه کرده است.

جیم شاگاوات، برنامه ریز امور مالی در این مورد می گوید: «احتمالا حدس می زنید که پول شما را خوشبخت می کند و همه مشکلاتتان را حل می کند. اما پول این کار را نمی کند. [پول] می تواند میان دوستان و خانواده شکاف بیاندازد.»

پل گلدن، سخنگوی یک موسسه آموزش امور مالی می گوید: «وقتی به مبلغ زیادی پول می رسید، به ویژه وقتی صحبت از پرداخت یک میلیارد دلاری است، این تصور به وجود می آید که "من حاشیه امنیت زیادی دارم". همچنین فرد فکر می کند که "هرگز نباید بار دیگرنگران پول باشم". در واقع اما ماجرا کاملا برعکس است. شما باید بسیار بیشتر از گذشته نگران پول باشید.»

به گفته وی برندگان مسابقات بخت آزمایی احساسات متفاوتی را از جمله هیجان، اضطراب، ترس و استرس تجربه می کنند.

دیوید لی ادوادز که سابقه اعتیاد داشت در سال ۲۰۰۱ میلادی برنده ۲۷ میلیون دلار در یک مسابقه بخت آزمایی شد. او پس از خرید منزل، خودرو و دیگر کالاهای گرانقیمت بار دیگر به همراه همسرش به دام اعتیاد افتاد. او چند بار به دلیل به همراه داشتن مواد مخدر بازداشت شد و تمام پول خود را طی چند سال از دست داد.

اندور جک وایتتیکر نیز یکی دیگر برندگان مسابقات بخت آزمایی است. او در سال ۲۰۰۲ میلادی برنده ۳۱۵ میلیون دلار جایزه شد. او چند سال بعد ورشکست شد. وی همچنین با چند شکایت قانونی روبرو شد که یکی از آنها به دلیل یک بدهی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری به یک کازینو بود.

ویلی سیلی یکی دیگر از برندگان مسابقات بخت آزمایی بود که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه ۴۵۰ میلیون دلاری شد. او می گوید که با اتفاقات ناخوشایند زیادی پس از برنده شدن در بخت آزمایی مواجه شد. وی به اعضای خانواده اش کمک های مالی زیادی کرد و به سرعت ثروت خود را از دست داد.

کارشناسان بر این باورند که برندگان مسابقات بخت آزمایی گرایش زیادی به اتخاذ تصمیمات ناگهانی در امور مالی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلیط برنده لاتاری ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری در آمریکا به فروش رفت

چه کسی برنده بلیط بخت‌آزمایی ۷۸۵ میلیون دلاری شد؟

دو زن جسد پیرمردی را به بانک بردند و از حسابش برداشت کردند