فرانسه؛ برای دوچرخه گواهی مالکیت صادر می‌شود

 صدور گواهی مالکیت برای دوچرخه در فرانسه
صدور گواهی مالکیت برای دوچرخه در فرانسه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مالکان دوچرخه پس از ثبت اطلاعات دقیق وسیله نقلیه خود نوعی «گواهی مالکیت» شبیه به آنچه برای خودرو صادر می شود، دریافت می کنند که در صورت لزوم و هنگام کنترل های احتمالی باید آنرا به پلیس نشان دهند.

آگهی

مالکان دوچرخه در فرانسه پس از این باید اطلاعات وسیله نقلیه دوچرخ خود را در یک پایگاه اطلاعاتی ملی به ثبت برسانند و گواهی مالکیت دریافت کنند.

این طرح که برای نخستین بار جزئیات آن ماه سپتامبر از سوی نخست وزیر و وزیر حمل و نقل فرانسه اعلام شد قرار است تا پایان سال جاری میلادی در قالب لایحه ای در مجلس ملی این کشور به تصویب برسد. هدف از این طرح تشویق ساکنان به استقاده از دوچرخه و نیز تلاش برای جلوگیری از دزدی این وسیله نقلیه کم هزینه و محبوب اعلام شده است.

بر این اساس مالکان دوچرخه پس از ثبت اطلاعات دقیق وسیله نقلیه خود نوعی «گواهی مالکیت» شبیه به آنچه برای خودرو صادر می شود، دریافت می کنند که در صورت لزوم و هنگام کنترل های احتمالی باید آنرا به پلیس نشان دهند.

این سند هنگام فروش دوچرخه همانند روال مرسوم در معاملات خودرو باید تبدیل و به خریدار منتقل شود.

به گفته الیزابت بورن، وزیر مشاور در امور حمل و نقل فرانسه عملیات ثبت اطلاعات دوچرخه و مالک آن به تدریج با شکل گیری یک روند منظم هنگام فروش توسط فروشندگان حرفه ای نهادینه می شود.

به گفته وی این فرایند بسیار ساده و کارآمد خواهد بود زیرا پس از ثبت دیجیتالی دوچرخه امکان بررسی آنلاین و یا کنترل شماره ثبت حک شده بر روی دوچرخه توسط دستگاه های اپتیک میسر می شود و این مسئله سبب خواهد شد مالکان هنگام تردد با دوچرخه نیازی به همراه داشتن هیچ مدرکی نداشته باشند.

برای اجرایی شدن این طرح که قرار است از سال ۲۰۲۰ آغاز شود بودجه ۳۵۰ میلیارد یورویی در نظر گرفته شده است.

در این طرح همچنین راه کارهای دیگری برای تشویق به استفاده از دوچرخه به خصوص در مسیرهای کوتاه گنجانده شده که در میان آنها می توان به مواردی چون گسترش شبکه پیست های مخصوص تردد دوچرخه، توجه بیشتر به تدابیر امنیتی و اجرای برنامه ای خاص در مدارس ابتدایی با هدف آموزش نحوه صحیح دوچرخه سواری به کودکان اشاره کرد.

بر اساس تحقیقی که موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه انجام داده تنها کمتر از دو درصد از کارکنان این کشور در سال ۲۰۱۵ برای رفتن به سر کار از وسیله نقلیه دوچرخه استفاده کرده اند. طبق نتایج این تحقیق کمتر از ۷۰ درصد شاغلان با خودرو، ۱۳ درصد با وسائل حمل و نقل عمومی و ۴.۵ درصد نیز با پای پیاده مسیر منزل تا محل کار را طی کرده اند.

انجمن دوچرخه سواری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرده است که روزانه حدود ۱۱۰۰ دوچرخه (چهارصد هزار دستگاه در سال) در سراسر خاک فرانسه مورد سرقت قرار می گیرد؛ حال آنکه در بریتانیا میزان سرقت سالانه دوچرخه ۶۸۶ هزار دستگاه اعلام شده است.

بر اساس آخرین آمار، شمار دوچرخه در فرانسه ۲۱ میلیون دستگاه عنوان شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات معجزه‌‌آسای زن دوچرخه‌سوار از شکاف یک پل متحرک

حادثه ریلی در هند؛ قطار باری ۷۰ کیلومتر را بدون راننده و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد

رویترز: برغم حملات حوثی‌ها تردد نفتکش‌ها در دریای سرخ ادامه دارد