کمپین «می- تو» و اتهام آزار جنسی؛ وزیر هندی استعفاء داد

استعفا به دلیل آزار جنسی، وزیر هندی قربانی تازه کمپین MeToo
استعفا به دلیل آزار جنسی، وزیر هندی قربانی تازه کمپین MeToo
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعدادی از چهره های مطرح صنعت نمایش و دنیای رساه از جمله چند کارگردان، طنزپرداز و روزنامه نگار طی روزهای گذشته در جامعه مرد سالار هند به سوء رفتار و آزار جنسی زنان متهم شده اند.

آگهی

یک وزیر دولت هند که در چارچوب کمپین مقابله با آزار جنسی موسوم به «می- تو» #MeToo از سوی بیست زن متهم به آزار جنسی شده بود روز چهارشنبه از سمت خود استعفا داد.

ام، جی اکبر، از روزنامه نگاران کهنه کار هند که در دولت نارندرا مودی به عنوان وزیر سطح دو در وزارت امور خارجه منصوب شده است پس از اعلام استعفا از سمت خود در بیانیه ای اعلام کرد: «مناسب دانستم مسئولیت های خود را رها کنم تا بهتر بتوانم وقت خود را صرف مبارزه با اتهام های بی اساس مطرح شده کنم.»

این وزیر شصت و هفت ساله مستعفی از هفته گذشته بر اساس اظهارات چند شاهد زن که در شبکه های اجتماعی و یا نشریات منتشر شد به سوء رفتار جنسی در زمان تصدی مسولیت رسانه ای خود متهم شده است. آقای ام. جی اکبر اوایل هفته جاری اعلام کرد در نظر دارد بر ضد نخستین زن که آغازگر موج این اتهامات بوده به جرم افترا شکایت کند و وی را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

تعدادی از چهره های مطرح صنعت نمایش و دنیای رساه از جمله چند کارگردان، طنزپرداز و روزنامه نگار طی روزهای گذشته در جامعه مرد سالار هند به سوء رفتار و آزار جنسی زنان متهم شده اند.

کمپین «MeToo»، کارزار جهانی مبارزه با آزار جنسی که قربانیان را تشویق به خروج از سکوت و فاش کردن رفتارهای مذموم جنسی می کند از ابتدای ماه اکتبر تاکنون موجی از استعفا و تحقیقات داخلی را در هند برانگیخته است. این کمپین حالا یکسال پس از ظهور در آمریکا بازتاب گسترده ای در هند، کشوری با بیش از یک میلیارد جمعیت پیدا کرده است.پ

نشریه نیویورک تایمز برای نخستین بار روز ۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی این فرصت را برای برخی از زنان هنرپیشه که از سوی هاروی واینستین، تهیه کنندۀ پرنفوذ هالیوود مورد آزار و اذیت قرار گفته بودند فراهم کرد تا از رنجشان در این باره سخن بگویند. این کار اولین جرقۀ موج جدیدی بود که به سرعت جهان را فراگرفت و در جریان آن زنان لب به سخن گشوده و تجربه‌های تلخ خود از آزار جنسی مردان را بیان کردند.

بیشتر بخوانید:

نخستین زنی که موج اتهام آزار جنسی بر ضد وزیر هندی را راه انداخت یک ژورنالیست زن به نام پیریا رامانی است. خانم رامانی هفته گذشته در یک پیام توییتری فاش کرد ام. جی اکبر همان سردبیری است که وی در مقاله سال گذشته اش بدون نام بردن از او به سوء رفتار جنسی وی خبر اشاره کرده بود.

در متن مقاله ای که این روزنامه نگار زن هندی به آن استناد می کند صحبت از یک مصاحبه استخدامی است که طی آن وی زمانی که بیست و سه سال داشت در اتاق یک هتل شیک رو در روی ام .جی اکبر ۴۳ ساله قرار می گیرد و با طعنه ها و آزارهای جنسی کلامی وی مواجه می شود.

این روزنامه نگار زن هندی همچنین متهم خود را یک کارشناس خبره آزار جنسی از طریق تماس های تلفنی، پیامک های زشت و ناپسند و نیز متخصص اذیت و آزار از طریق تماس بدنی معرفی کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درمان‌گر مشهور برزیلی که متهم به آزار جنسی است خود را تسلیم پلیس کرد

مدعی قربانی تجاوز جنسی تهیه کننده هالیوود خود به آزار جنسی متهم شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد