«سبزها برنده اصلی انتخابات بایرن هستند»

«سبزها برنده اصلی انتخابات بایرن هستند»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب سبزهای آلمان با دو برابر کردن کرسی‌هایش در مجلس ایالت بایرن، به یک دوره طولانی از شکست و حاشیه‌نشینی سیاسی پایان داد.

آگهی

حزب سبزهای آلمان با کسب ۱۷.۸ درصد آرای انتخابات پارلمانی بایرن پس از اتحاد سوسیال مسیحی، دومین جریان عمده سیاسی در این ایالت است.

بسیاری از رسانه‌های اروپایی پس از شکست تاریخی اتحاد سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات‌های آلمان، سبزها را برنده اصلی انتخابات محلی ایالت بایرن توصیف می‌کنند. به احتمال زیاد بسیاری از رای دهندگان سنتی به حزب سوسیال دموکرات این‌بار و در زمانی که شکاف‌ها در سیاست آلمان تشدید می‌شود، ترجیح دادند تا به یک جریان قاطع‌تر در چپ این کشور رای دهند.

از سوی دیگر مساله استخراج زغال سنگ در هامباخ در جنوب غرب آلمان و مخالفت گسترده شهروندان و سازمان‌های زیست‌بوم‌گرا (اکولوژیست) با تخریب جنگل‌های این منطقه، قدرت حزب سبزها به‌عنوان نماینده سیاسی این گرایش در سطح فدرال را تقویت کرد.

**

بیشتر بخوانید:

**

آنالنا بائربوک، از رهبران حزب سبزهای آلمان با تاکید بر اهمیت پیشرفت چشمگیر این جریان در انتخابات بایرن گفت: «کسی که پشت سر راست افراطی می‌دود، بازنده است.»

انتخابات پارلمانی بایرن در حالی برگزار شد که شهروندان اروپایی سال آینده برای برگزیدن نمایندگان خود در پارلمان اروپا به پای صندوق‌های رای می‌روند. پیروزی چشمگیر سبزها و ناتوانی جریان‌های «محافظه‌کار» سنتی (اتحادیه سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات) در بسیج آرای شهروندان، چشم‌انداز مقابله با راست افراطی را در برابر اکولوژیست‌های اروپا قرار می‌دهد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی بی‌سابقه «مهاجران پیشین» در انتخابات شهرداری‌های بلژیک

احزاب ائتلافی آلمان در آستانه توافق بر سر لایحه جدید مهاجرت

جنبش زیست محیطی «نسل آخر» هدف تحقیقات دستگاه قضایی آلمان قرار گرفت