حوثی‌های یمن دانشجویان معترض به وضعیت معیشتی را بازداشت کردند

حوثی‌های یمن دانشجویان معترض به وضعیت معیشتی را بازداشت کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس خبری سبا، نزدیک به نیروهای حوثی می‌گوید که دانشجویان «پول دریافت کرده بودند تا دروغ‌پردازی کنند و امنیت را به خطر بیاندازند.»

آگهی

نیروهای حوثی روز شنبه ده‌‌ها دانشجو را که در اعتراض به وضعیت اقتصادی و معیشتی به خیابان‌های صنعا، پایتخت آمده بودند بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود دست‌کم ۵۵ دانشجو از جمله ۱۸ زن دستگیر شده‌اند.

همین منبع می‌افزاید که دانشجویان بازداشت شده ابتدا به اداره پلیس و سپس به یک مکان نامعلوم منتقل شده‌اند. همچنین دانشگاه صنعا نیز روز شنبه به دلایل «امنیتی» تعطیل شده بود. دانشجویان بویژه به افزایش «گرسنگی» اعتراض داشتند.

عکس از رویترز
قحطی در یمن جان کودکان را به خطر انداخته استعکس از رویترز

در مقابل آژانس خبری سبا، نزدیک به نیروهای حوثی می‌گوید که دانشجویان «پول دریافت کرده بودند تا دروغ‌پردازی کنند و امنیت را به خطر بیاندازند.»

به گفته شاهدان عینی، حوثی‌ها برای مقابله با تظاهرات دانشجویان از جمعه شب نیروهای خود را در خیابان‌های صنعا و اطراف دانشگاه مستقر کرده بودند.

یمن به ویژه از سال ۲۰۱۴ پس از دخالت نظامی عربستان و همپیمانانش بحران بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. سازمان جهانی بهداشت تعداد کشته‌شدگان جنگ یمن را ۱۰ هزار و شمار زخمی‌ها را ۵۶ هزار نفر اعلام کرده است. با این حال گروه‌های غیردولتی حاضر در یمن شمار قربانیان را بسیار بیش از آمار رسمی می‌دانند.

قحطی و شیوع بیماری‌های خطرناکی مانند وبا از جمله آثار جنگ یمن است تا جایی سازمان ملل متحد نسبت به ابعاد آن هشدار داده و اعلام کرده است که یمن می‌تواند به «بزرگ‌ترین بحران قرن» تبدیل شود. 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش ولایتی به بازتاب سخنانش درباره «لنگ» و «نان خشک» یمنی‌ها

ساکنان یمن از گرسنگی به تغذیه از برگ درختان روی آورده اند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است