ظریف: هیچ شانسی برای گفتگوی روحانی و ترامپ وجود ندارد

ظریف: هیچ شانسی برای گفتگو میان روحانی و ترامپ وجود ندارد
ظریف: هیچ شانسی برای گفتگو میان روحانی و ترامپ وجود ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به سیاست های جنجال برانگیز مهاجرتی دولت ترامپ به خصوص مسئله جدا کردن فرزندان مهاجران غیر قانونی از مادرانشان همه اینها را نمونه هایی بارز از رسوخ تفکر نازی در ذهن حاکم فعلی آمریکا معرفی کرد.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می گوید مقایسه رویکرد دونالد ترامپ با تفکرات نازی از سوی حسن روحانی در واقع نوعی انتقاد صریح به سیاست های مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکاست.

دیپلمات بلند پایه ایرانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا ضمن دفاع از مقایسه انجام شده توسط رئیس جمهوری ایران که به اذعان برخی تحلیلگران تازه ترین نمونه از جنگ لفظی میان روسای جمهوری ایران و آمریکا محسوب می شود در پاسخ به سوالی در خصوص کشتار جمعی یهودیان در عصر نازی تاکید کرد: «هولوکاست اتفاق افتاده وایران مرگ افراد بی گناه را بدون توجه به شمار آن محکوم می کند.»

جسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که ساعاتی پس از نطق جنجالی و پر سرو صدای رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت «رویکرد های بیگانه ستیزانه دونالد ترامپ را مشابه تفکرات نازی» قلمداد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

روحانی خطاب به آمریکا: به میز مذاکره‌ای بازگردید که خودتان برهم زدید

روحانی: هیچ تحریمی باقی نمانده که آمریکا بخواهد پس از نوامبر اعمال کند

دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در سازمان ملل درباره ایران چه گفت؟

پس از آن مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این بخش از سخنان رئیس جمهوری ایران طی گفتگویی با شبکه سی بی اس اعلام کرد: «برای کشوری که هولوکاست را انکار و اسرائیل را تهدید با نابودی می کند مقایسه آمریکا یا رئیس جمهوری آن با نازی ها بسیار شرم آور است.»

مسئله هولوکاست یکی از موضوعاتی است که رهبران بلند پایه ایران از جمله آیت الله خامنه ای، رهبر و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین همواره آنرا به چالش کشیده و به عنوان بخشی از پروپگاندای غرب، وقوع آنرا انکار کرده اند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه فعلی ایران در گفتگوی روز یکشنبه خود با برنامه صبحگاهی "Face the Nation" از شبکه تلویزیونی سی بی اس تایید کرد که «شمار زیادی از افراد بی گناه» در واقعه هولوکاست جان خود را از دست داده اند اما در عین حال این مسئله «نباید به عنوان توجیحی برای اعمال سیاست آپارتاید در فلسطین» مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمد جواد ظریف همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به دیوار مرزی که ترامپ از مدتها پیش وعده ساخت آنرا داده بود و نیز منع سفر اتباع چندین کشور مسلمان به آمریکا این مصادیق را نمونه هایی از سیاست های دولت آمریکا معرفی کرد که برگرفته از تفکر نازیسم است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه ضمن اشاره به سیاست های جنجال برانگیز مهاجرتی دولت ترامپ به خصوص مسئله جدا کردن فرزندان مهاجران غیر قانونی از مادرانشان همه اینها را نمونه هایی بارز از رسوخ تفکر نازی در ذهن حاکم فعلی آمریکا معرفی کرد.

آقای ظریف در پایان ضمن رد هرگونه احتمال گفتگو میان حسن روحانی و دونالد ترامپ، ملاقات اخیر رئیس جمهوری آمریکا با همتای کره شمالی خود را نمایشی و بدور از هرگونه دستاورد عملی توصیف کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی در بازگشت از نیویورک: نشست شورای امنیت به ضرر آمریکا تمام شد

روحانی: هیچ تحریمی باقی نمانده که آمریکا بخواهد پس از نوامبر اعمال کند

ترامپ: برنامه‌ای برای دیدار ندارم اما روحانی مردی دوست داشتنی است