دومین اتهام سو رفتار جنسی علیه قاضی پیشنهادی ترامپ

دومین اتهام سو رفتار جنسی علیه قاضی پیشنهادی ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«حتی در حالت مستی هم می‌دانستم که این کار، خوشایند من نبود. برت داشت می‌خندید و من شرمگین، خجالت‌زده و تحقیر شده بودم.»

آگهی

برت کاوانا،‌ نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده دیگر بار به سو رفتار جنسی متهم شد.

دبورا رامیرز، زنی که در دانشگاه ییل با آقای کاوانا هم‌کلاس بوده در گفتگو با روزنامه نیویورکر اعلام کرد از سوی وی مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

خانم رامیرز گفته به یاد می‌آورد که برت کاوانا شلوار خود را در برابر این خانم پایین کشیده و آلت تناسلی‌اش را به صورت وی نزدیک کرده است. دبورا رامیرز که پیش از این اتفاق الکل نوشیده بوده می‌افزاید:‌ «حتی در آن حالت (مستی) هم می‌دانستم که این کار، خوشایند من نبود.»

عکس از رویترز
هم دبیرستانی‌های کاوانا نامه‌ای را در حمایت از کریستین بیلی فورد به دفتر سناتور مور رساندندعکس از رویترز

او سپس فرد مزاحم را پس می‌زند و می‌شنود که کسی از انتهای راهرو با صدای بلند می‌گوید‌: «برت کاوانا همین الان آلتش را جلوی صورت دبی (مخفف دبورا) گرفت.» و می‌افزاید: «برت داشت می‌خندید. و من شرمگین، خجالت‌زده و تحقیر شده بودم.»

سه نفر دیگر درباره گفته‌های خانم رامیرز با شبکه خبری ان‌بی‌سی صحبت کرده‌اند. او که هم سن آقای کاوانا است ۵۳ سال دارد و در ۱۹۸۷ همزمان با برت کاوانا از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شده است.

این در حالیست که به خاطر اتهامی مشابه، کمیته قضایی سنای آمریکا رای‌گیری برای انتخاب برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا را به تعویق انداخته است. 

کریستین بیلی فورد، زن دیگری که در دوره دبیرستان با کاوانا همکلاس بوده پیش از این وی را به بدرفتاری جنسی متهم کرده بود. وی موافقت کرده روز پنجشنبه در برابر کمیته قضایی سنا علیه برت کاوانا شهادت دهد.

عکس از رویترز
تجمع زنان معترض به نامزدی کاوانا برای مقام قضاوت دیوان عالی آمریکاعکس از رویترز

آقای کاوانا در بیانیه‌ای از خود دفاع کرده و گفته است: « آنها که مرا می‌شناسند می‌دانند که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و اعلام هم کرده‌اند. این تهمت است،‌ صاف و پوست‌کنده. من منتظرم تا روز پنجشنبه به حقیقت شهادت بدهم و از آبروی خودم دفاع کنم.»

کاخ سفید به فاصله چند دقیقه پس از خبر منتشر شده از سوی نیویورکر با انتشار دو بیانیه این ادعا را رد کرد.

بیشتر بخوانید:رسوایی جنسی نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی؛ هویت مدعی اعلام شد

کری کوپک، سخنگوی کاخ سفید گفت: «این ادعای غیرقابل‌ اعتماد درباره رویدادی در ۳۵ سال پیش بخشی از کارزار اتهام‌زنی دموکرات‌هاست که به منظور پایین کشیدن یک انسان درستکار طراحی شده است.»

رئیس‌ جمهوری آمریکا نظر خود را درباره برت کاوانا تغییر نداده و کاخ سفید اعلام کرده است هیچ برنامه‌ای ندارد که نامزدی او را برای مقام قضاوت در دیوان عالی کشور پس بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس دیوان عالی آمریکا خطاب به ترامپ: قاضی اوباما و قاضی ترامپ نداریم

نامزد ترامپ برای دیوان عالی و اتهام تعرض جنسی: بی‌گناهم

رسوایی جنسی در نهادهای امدادرسان؛ صلیب سرخ نیز اعتراف کرد