نامزد ترامپ برای دیوان عالی و اتهام تعرض جنسی: بی‌گناهم

 نامزد ترامپ برای دیوان عالی و اتهام تعرض جنسی: بی‌گناهم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یی

آگهی

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه جلسه استماع سخنان کریستین بلازی فورد، یکی از زنانی که قاضی برت کاوانا، نامزد ترامپ برای عضویت در دادگاه عالی ایالات متحده را برگزار کرد. 

در این نشست به شدت رسانه‌ای و پرتنش، خانم فورد در حالی‌که بغض کرده بود، خاطرات خود درباره تعرض جنسی آقای کاوانا در دوران تحصیل را برای اعضای کمیته قضایی مجلس سنا بیان کرد. 

یک دادستان زن، برخلاف عرف جلسه‌های سنا، مامور پرسش از خانم فورد بود. 

یک ساعت پس از این جلسه، قاض کاوانا، تمام اتهامات طرح شده را رد کرده و خود را قربانی توطئه‌های حزب دموکرات و بازی‌های سیاسی ایالات متحده آمریکا خواند. وی گفت پس از طرح این تهمت‌ها، زندگی وی برای همیشه تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: 

آقای کاوانا به برخی پرسش‌ها درباره روند رسیدگی به اتهام‌های مطرح شده از جانب خانم فورد، از جمله چگونگی آمادگی خود برای همکاری با اف‌بی‌آی به منظور تحقیق درباره این اتهام‌ها، پاسخ نداد. 

این جنجال سیاسی، جامعه آمریکا را دو پاره کرده است. پیش از برگزاری جلسه استماع در مجلس سنا، گروهی از زنان هوادار حزب جمهوری‌خواه در برابر ساختمان کنگره و به نفع آقای کاوانا راهپیمایی کردند. در طرف مقابل هم گروهی از فعالان گروه مبارزه با آزار و اذیت جنسی علیه زنان، خواستار پس گرفتن نامزدی قاضی کاوانا برای عضویت در دادگاه عالی آمریکا شدند. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین اتهام سو رفتار جنسی علیه قاضی پیشنهادی ترامپ

رسوایی جنسی نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی؛ هویت مدعی اعلام شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها