حمله خونین اهواز؛ امارات «اتهامات» ایران را رد کرد

حمله خونین اهواز؛ امارات «اتهامات» ایران را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه ایران امروز یکشنبه کاردار سفارت امارات متحده عربی را احضار کرده بود

آگهی

یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی در یک توییت به احضار شدن سفیر این کشور در تهران واکنش نشان داد و «اتهامات» ایران در ارتباط با حمله خونین اهواز را رد کرد.

«انور قارقاش»، وزیر امور خارجه امارات در توییت خود نوشت «تحریک رسمی علیه امارات متحده عربی از سوی ایران ناامید کننده است و پس از حمله اهواز تشدید شده است.»

وزیر امور خارجه امارات در ادامه توییت خود می نویسد:‌ «موضع امارات متحده عربی علیه تروریسم و خشونت شفاف و اتهامات تهران بی اساس است.»

احضار کاردار سفارت امارات متحده عربی در تهران

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران بدنبال حمله تروريستی روز شنبه در اهواز، صبح روز یکشنبه ۱ مهر/۲۳ سپتامبر، كاردار سفارت امارات متحده عربی را احضار كرده بود. حدود دو سال است که امارات در تهران سفیر ندارد.

تیراندازی صبح روز شنبه، ۲۲ سپتامبر/۳۱ شهریور، توسط ۴ نفر به مراسم رژه نیروهای نظامی در شهر اهواز جان دست‌کم ۲۵ نفر را گرفت و بیش از ۶۰ نفر زخمی بر جای گذاشت. در ساعات ابتدایی بعد از انجام این عملیات، جنبش الاحوازیه مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت اما ساعاتی بعد داعش مدعی شد که اين عمليات کار آن‌ها بوده است.

به نظر می‌رسد احضار كاردار سفارت امارات در تهران به دليل اظهاراتی است كه از سوی برخی مقامات اماراتی در خصوص حمله مسلحانه ديروز بيان شده است، اظهاراتی که ظاهراً از سوی تهران مداخله‌جويانه شمرده می‌شود.

در يكی از همين اظهار نظرها كه در توييتر منتشر شد عبدالخالق عبدالله، مشاور وليعهد ابوظبی و استاد علوم سياسی، عمليات روز گذشته در اهواز را عملی غيرتروريستی خواند كه هدف آن نظاميان بوده‌اند. وی همچنين انتقال درگيری‌ها به عمق خاك ايران را وعده‌ای از پيش اعلام شده دانست و از بيشتر شدن اين دست اقدامات در مراحل بعدی خبر داد.

توییتر
توییت عبدالخالق عبدالله، مقام سابق اماراتی درباره حمله به رژه اهوازتوییتر

شامگاه روز گذشته نيز وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران سفرای كشورهای هلند و دانمارک و كاردار سفارت بریتانیا را به وزارت خارجه احضار و نسبت به اقامت برخی از اعضای گروه الاحوازیه در این کشورها اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: وزارت خارجه ایران سفرای بریتانیا، هلند و دانمارک را احضار کرد

به نظر می رسد در روزهای آينده تنش‌های لفظی ميان مقامات ايرانی و اماراتی افزايش يابد. بنا به گفته برخی منابع مطلع به یورونیوز، سطح روابط ديپلماتيك ميان ايران و امارات در روزهای آتی احتمالا شاهد تغييراتی خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جاسوسان مزدور آمریکایی در امارات چه می‌کنند؟

وزیر اطلاعات: شماری از عقبه تروریست‌های حمله اهواز دستگیر شدند