هوش مصنوعی تابلوهای امپرسیونیست می‌کشد

The A.L. artwork "La Comtesse de Belamy" by team of French Obvious
The A.L. artwork "La Comtesse de Belamy" by team of French Obvious Copyright REUTERS/Christian Hartmann
Copyright REUTERS/Christian Hartmann
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سه جوان فرانسوی پایه‌گذار این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی موفق شده‌اند الگوریتمی ایجاد کنند که می‌تواند نقاشی‌هایی در سبک امپرسیونیست بکشد.

آگهی

شرکت فرانسوی تکنولوژی-هنری «آبوویس» در مصاحبه‌ای در پاریس یکی از آثار خود به نام «کنتس دو بلامی» را به نمایش گذاشت.

سه جوان فرانسوی پایه‌گذار این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی موفق شده‌اند الگوریتمی ایجاد کنند که می‌تواند نقاشی‌هایی در سبک امپرسیونیست بکشد. گرچه این شرکت تنها گروه فعال در این حوزه نیست و حتی یک نمایشگاه سالانه «هنر رباتیک» نیز وجود دارد، ولی این شرکت برای اولین بار چندی پیش موفق شد یکی از تابلوهای طراحی شده توسط برنامه هوش مصنوعی خود را در حراج کریستیز به فروش برساند.

بیشتر بخوانید:

برای خلق مجموعه تابلوهای خانواده تخیلی «بلامی»، این سه جوان از یک الگوریتم پیچیده به نام «Generative Adversarial Network» استفاده کرده‌اند. آنها پیش از این ۱۵هزار پرتره متعلق به قرون ۱۴ تا ۲۰ میلادی را در سامانه خود بارگذاری کرده بودند. بخش تولید الگوریتم به وسیله انبوه داده‌های تصویری این تابلوها توانست خود دست به طراحی بزند. جالب اینجاست که دیگر بخش این الگوریتم می‌تواند تا حدودی تصاویری را که انسان طراحی نکرده باشد بشناسد و آنها را رد کند.

هوگو کاسل-دوپره، یکی از اعضای تیم سازنده این الگوریتم می‌گوید: «ما کشف کردیم که پرتره‌ها بهترین روش اثبات ادعایمان بود: الگوریتم‌ها می‌توانند از خلاقیت تقلید کنند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش کمیته جهانی آینده کار منتشر شد؛ آیا باید نگران آینده باشیم؟

استرالیا؛ دستورالعمل اخلاقی برای هوش مصنوعی تدوین می‌شود

هوش هیجانی چیست و چگونه می‌توان آن را تقویت کرد؟