عهد تمیمی در گفتگو با یورونیوز: تنها شعار زندانیان فلسطینی «آشتی ملی» است

Ahed Tamimi poses for a picture before conference in Nantes France
Ahed Tamimi poses for a picture before conference in Nantes France Copyright ًReuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تقریباً دو ماه پس از آزادی‌اش از زندان‌‌ شارون اسرائیل، عهد تمیمی ۱۷ ساله، نوجوان فلسطینی که به نمادی نو از مقاومت فلسطینیان تبدیل شده، در گفتگویی با یورونیوز از تجربه زندان و امیدهایش به عنوان یک مبارز فلسطینی گفت.

آگهی

تقریباً دو ماه پس از آزادی‌اش از زندان‌‌ شارون اسرائیل، عهد تمیمی ۱۷ ساله، نوجوان فلسطینی که به نمادی نو از مقاومت فلسطین تبدیل شده، در گفتگویی با یورونیوز از تجربه زندان و امیدهایش به عنوان یک مبارز فلسطینی گفت. این نوجوان فلسطینی، که به دعوت یک انجمن فرانسوی طرفدار فلسطینیان چند هفته‌ای در فرانسه به سر می‌برد، پیامی هم برای جوانان اروپا دارد: «از جوانان اروپایی درخواست می‌کنم به دولت‌های خود فشار بیاورند تا به سود فلسطینی‌ها وارد عمل شوند. آنها باید به آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد واقف باشند و این مسائل را در شبکه‌های اجتماعی منعکس کنند. بعلاوه تحریم اسرائيل را نیز خواستارم.»

بیشتر بخوانید:‌

راجع به شرایط زندان اسرائیلی گفت :«با ما خیلی بدرفتاری می‌کردند. بسیار نژادپرست بودند. خیلی وقت‌ها جیره‌ غذایی‌مان را کم و وسائل ضروری را از ما دریغ می‌کردند. به اندازه کافی شیر نداشتیم. دخترها نوار بهداشتی نداشتند. ساعت‌های طولانی بازجویی هم که جای خود دارند. کمبود خواب هم، که یک شکنجه جسمی و روحی است، شدید بود.»

او در مورد فلسطینی‌ها می‌گوید: «پیامم برای گروه‌های مختلف فلسطینی متحد شدن با در نظر گرفتن منافع ملی است و نه اهداف شخصی. ما که نسل جدید هستیم دیگر نمی‌توانیم اشغال‌ را تحمل کنیم. ما نمی‌خواهیم نسل‌های آینده در چنین شرایطی زندگی کنند. ما باید متحد شویم تا از اشغال رهایی یابیم. تمامی زندانیانی که در زندان‌های اسرائيلی به سرمی‌برند تنها یک شعار دارند: آشتی ملی.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

عهد تمیمی کیست؟

عهد تمیمی در خانواده مبارز فلسطینی در روستای «نبی صالح» در رام الله متولد شده و پدرش «باسم تمیمی» از اعضای جنبش فتح است. باسم تمیمی که ۹ بار به خاطر عقایدش راهی زندان‌های اسرائيل شده توسط سازمان عفو بین‌الملل به عنوان زندانی عقیدتی حمایت شده است.

بیشتر بخوانید:‌

عهد تمیمی ۲۴ آذر سال گذشته، در جریان تظاهرات علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس به یک سرباز اسرائيلی سیلی زده و چند روز بعد دستگیر و به هشت ماه زندان محکوم شده بود. ویدئوی این حادثه که در روستای کوچک نبی صالح در کرانه باختری رود اردن روی داد توسط مادر عهد تمیمی به صورت مستقیم در شبکه اجتماعی فیسبوک پخش شده بود. عهد تمیمی در هنگام وقوع این حادثه در روز ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) تنها ۱۶ سال داشت.

پخش گسترده این ویدئو، که توجه را به شرایط زندگی در فلسطین اشغالی، بازداشت کودکان در زندان‌های اسرائیل و آمار بالای محکومیت فلسطینی‌ها در این کشور جلب کرد، عهد تمیمی را تبدیل به نمادی نو از مقاومت فلسطینی‌ها علیه اشغال‌گری اسرائيل کرد. به گفته کارشناسان، عهد تمیمی نمادی است از نسل جوان فلسطینی که از دو دستگی‌های شاخه‌های مختلف مقاومت فلسطینی رنج می‌برد و خواستار آشتی ملی و اتحاد برای مبارزه غیرنظامی علیه سیاست‌های اشغال‌گرایانه و شهرک‌سازی اسرائیل است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زن فلسطینی با شلیک پلیس مرزی اسرائیل کشته شد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

شلیک اسرائيل به مردم نیازمند غذا در نوار غزه؛ «۸۰ درصد مجروحین مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند»