روسیه: موشک ساقط کننده پرواز ام‌.اچ.۱۷ مالزی در اختیار اوکراین بوده

روسیه: موشک ساقط کننده پرواز ام‌.اچ.۱۷ مالزی در اختیار اوکراین بوده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه در راستای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن اوکراین در این سانحه، یک فایل صوتی را نیز منتشر کرد.

آگهی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد موشکی که پرواز ام‌.اچ.۱۷ را در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی ساقط کرد در اختیار مقامات اوکراینی بوده است.

ژنرال نیکولیا پارشین، رئيس بخش موشک و توپخانه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آنها توانسته‌اند با بررسی دو شماره سریالی که در بقایای راکت منفجر شده یافت شده این موشک را شناسایی کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه این موشک ساخت سال ۱۹۸۶ بوده و در دست مقامات اوکراینی بوده است. بنابر مستندات یافت شده این موشک که در اصل روسی بوده در کارخانه تولید تسلیحات در نزدیکی مسکو ساخته شده و در ۲۹ دسامبر همان سال به اوکراین فرستاده شده است.

روسیه که اوکراین را به استفاده از موشک برای سرنگونی این هواپیما متهم می‌کند روز دوشنبه در راستای اثبات ادعای خود یک فایل صوتی را نیز منتشر کرد که وزارت دفاع روسیه مدعی است در سال ۲۰۱۶ و در نزدیکی اودسا ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه در این فایل صوتی که وزارت دفاع این کشور مدعی است گفتگویی میان مأموران اوکراینی است از «ساقط کردن یک بوئینگ مالزیایی دیگر» سخن گفته می‌شود.

بازرسان بین‌المللی پیش از این ویدئویی را به عنوان مدرک ارائه کرده بودند که روسیه را به انتقال سامانه موشکی به بخش زیر کنترل شورشیان در اوکراین متهم می‌کرد. وزارت دفاع روسیه همچنین این ویدیو را جعلی خواند.

پرواز ام‌.اچ.۱۷ خطوط هوایی مالزی روز ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی در حالیکه از آمستردام هلند راهی کوالالامپور بود هدف موشک قرار گرفت و منفجر شد. تمامی ۲۹۸ مسافر و خدمه هواپیما در این حمله جان باختند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر فرانسه در آمریکا: دستگاه «دروغ پراکنی» روسیه از کنترل خارج شده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند