بزرگ‌ترین رزمایش روسیه پس از جنگ سرد با مشارکت چین

بزرگ‌ترین رزمایش روسیه پس از جنگ سرد با مشارکت چین
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنش میان دولت ولادیمیر پوتین و کشورهای غربی به ویژه آمریکا در سال‌های اخیر افزایش یافته و با آغاز بحران اوکراین به اوج خود رسید.

آگهی

روسیه بزرگ‌ترین تمرین نظامی خود در دوران پس از جنگ سرد را در شرق سیبری برگزار می کند، رزمایشی که تا ۲۶ شهریور (۱۷سپتامبر) ادامه دارد.

در این رزمایش که «ووستوک ۲۰۱۸» (شرق ۲۰۱۸) نام دارد، حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور به همراه ادوات و جنگ‌افزارهای پیشرفته روسی شرکت دارند.

ارتش چین نیز با اعزام واحدهایی به استعداد بیش از ۳ هزار نیروی نظامی و شماری نفربر زرهی و هواپیما در این رزمایش شرکت دارد و چند یگان از نیروی زمینی ارتش مغولستان نیز به این نفرات پیوسته‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آخرین باری که روسیه مانور نظامی در این ابعاد برگزار کرده بود در سال ۱۹۸۱ بود که البته شمار کمتری از سربازان ارتش این کشور در آن شرکت داشتند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ۳۶ هزار تانک، نفربر زرهی و وسایل زرهی پیاده نظام به علاوه بیش از هزار هواپیما در رزمایش ووستوک ۲۰۱۸ شرکت دارند. ۸۰ ناو از دو ناوگان روسیه نیز در این نمایش قدرت ارتش روسیه حضور دارند.

هدف از رزمایش ووستوک ۲۰۱۸ آزمایش تجهیزات نوین ساخت ارتش روسیه و نمایش قدرت نظامی و به ویژه توان نیروی دریایی این کشور است. روسیه در سال‌های اخیر با وجود مشکلات اقتصادی به تولید ناوها و زیردریایی‌های جدید ادامه داده است.

تنش میان دولت ولادیمیر پوتین و کشورهای غربی به ویژه آمریکا در سال‌های اخیر افزایش یافته و با آغاز بحران اوکراین به اوج خود رسید.

رزمایش حاضر به معنی اعلام آمادگی روسیه در برابر تهدیدهای خارجی و نیز تمرین برای رویارویی احتمالی با حامیان اوکراین است. اما به طور مشخص یکی از اهداف اصلی این مانور که تا روز ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت، تمرین آمادگی برای استقرار سریع هزاران سرباز، هواپیما و خودروهای نظامی از غرب روسیه تا نواحی شرقی در طول چند هزار کیلومتر توصیف شده است.

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با آغاز رزمایش ووستوک ۲۰۱۸ اعلام کرد رفتار نظامی روسیه را به دقت زیر نظر دارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل