سازمان ملل متحد: جناح‌های درگیر در پایتخت لیبی توافقنامه آتش بس امضا کردند

 سازمان ملل متحد: جناح‌های درگیر در پایتخت لیبی توافقنامه آتش بس امضا کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این توافقنامه امنیتی بین گروههای مسلحی منعقد شده است که درگیری هایشان در روزهای گذشته به کشته شده دست کم ۵۰ نفر انجامیده است.

آگهی

سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که با وساطت این سازمان بین جناح‌های مسلح درگیر در پایتخت لیبی توافقنامه آتش بس امضا شده است. با این حال هنوز مشخص نیست که این توافقنامه چگونه به اجرا گذاشته خواهد شد و پایبندی به آن چگونه تضمین می شود.

برای بیش از یک هفته جناح‌های متخاصم در طرابلس پایتخت لیبی با یکدیگر درگیر شده بودند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این توافقنامه امنیتی بین گروههای مسلحی منعقد شده است که درگیری هایشان در روزهای گذشته به کشته شدن دست کم ۵۰ نفر انجامیده است.

این توافقنامه با حضور قاسم سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در لیبی به امضا رسیده است و بر اساس آن این گروهها به تمام خصومت‌هایشان پایان می دهند و تلاش می کنند از غیرنظامیان و اموالشان حفاظت کنند.

در روزهای گذشته آشوبهای پایتخت باعث فرار ۴۰۰ زندانی از زندانهای طرابلس شده بود.

از زمان سقوط معمر قذافی رهبر لیبی در سال ۲۰۱۱ تاکنون، لیبی دستخوش جنگ داخلی میان دو جناح اصلی است: از یک سو دولت وحدت ملی لیبی که در طرابلس مستقر است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و از سوی دیگر نیروهایی که در شرق لیبی مستقرند. اسلامگرایان و حامیان گروه داعش هم در نقاط پراکنده ای از لیبی حضور دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیبی؛ نظامیان وفادار به خلیفه حفتر در «تدارک تصرف طرابلس»

سازمان ملل خبر داد: توافق دو قدرت رقیب در لیبی بر سر برگزاری انتخابات سراسری

تحقیق در مورد کمک مالی قذافی به کارزار انتخاباتی تیموشنکو به جریان افتاد