کشته شدن بیش از ۳۰ سرباز به دست اسلامگرایان افراطی در نیجریه

Nigerian army
Nigerian army Copyright REUTERS/Afolabi Sotunde
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ب

آگهی

بنا بر اعلام منابع امنیتی نیجریه، اسلامگرایان افراطی در جریان حمله به یک پایگاه نظامی در منطقه‌ای دور افتاده در شمال‌شرق نیجریه بیش از ۳۰ سرباز را کشته‌اند.

این حمله که روز پنج‌شنبه در نزدیکی مرز نیجر روی داد، یکی از بزرگترین حملات اسلامگرایان در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

به گفته یک منبع امنیتی، پس از این حملۀ غافلگیرانه «درگیری‌ها به مدت دو ساعت ادامه داشت و با وجود تلاش سربازان برای مقاومت، هنگامیکه هواپیماهای جنگنده به منطقه رسیدند، بیش از ۳۰ سرباز کشته شده بودند.» در جریان این حادثه ۱۰ سرباز نیز زخمی شدند.

گمان می‌رود مهاجمان عضو دولت اسلامی غرب آفریقا (ISWA) باشند؛ این گروه افراطی در سال ۲۰۱۶ میلادی از بوکوحرام مشتق شد.

اسلامگرایان افراطی ازسال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر را در این منطقه کشته‌اند؛ آنها در نظر داشتند که در این منطقه یک خلافت اسلامی برپا کنند.

حمله به این پایگاه نظامی که در روستای زاری (Zari) قرار دارد، بار دیگر نگرانی‌های امنیتی را در نیجریه آنهم در زمانی نزدیک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور افزایش داده است.

رسانه‌های بین‌المللی در اوایل هفته گذشته اعلام کرده بودند که دولت نیجریه در آستانه برگزاری انتخابات و برای اینکه نشان دهد در جنگ علیه شورشیان به پیشرفتهایی دست یافته، دستور داده است تا هزاران نفر از آوارگان به منطقه «گوزامالا» در ایالت بورنو بازگردند؛ یعنی به منطقه‌ای که از نظر سازمانهای فعال در امور بشردوستانه بسیار ناامن است.

انتخابات نیجریه در ماه فوریه برگزار می‌شود و محمد بوهاری، رئیس جمهوری این کشور که در سال ۲۰۱۵ میلادی با وعدۀ شکست اسلامگرایان افراطی در انتخابات به پیروزی رسید، قصد دارد بار دیگر بر این مسند تکیه بزند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جهادگرایان دولت اسلامی ۶۹ نفر را در روستایی در نیجریه کشتند

نشست ائتلاف ساحل در فرانسه برای تشدید مبارزه علیه اسلام‌گرایان افراطی

دانستنی‌ها؛ بوکو حرام، گروهی که تحصیل را حرام می‌داند