طرح دولت آمریکا برای انتقال جنگجویان داعش به گوانتانامو

طرح دولت آمریکا برای انتقال جنگجویان داعش به گوانتانامو
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان انتقال جنگجویان داعش به زندان گوانتانامو اعتقاد دارند که این افراد باید در محکمه های فدرال آمریکا مورد محاکمه قرار گیرند.

آگهی

دولت آمریکا طرحی را در دست بررسی دارد که براساس آن تعدادی از جنگجویان گروه داعش به زندان گوانتانامو فرستاده خواهند شد.

به گزارش شبکه «ان بی سی» در این طرح پیش بینی شده است که صدها نفر از جنگجویان داعش به زندانی در عراق فرستاده شوند. بنا به این طرح آن دسته از جنگجویان داعش که اهمیت آنها بیشتر از دیگران است نیز به گوانتانامو انتقال می یابند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در این گزارش به نقل از پنج مقام آمریکایی آمده است شماری از جنگجویان داعش که در قتل اتباع آمریکا و گروگان های غربی دست داشته اند به گوانتانامو منتقل می شوند.

اعضای دموکرات کنگره آمریکا و گروه های مدافع حقوق بشر با اعزام زندانیان جدید به گوانتانامو مخالف هستند. باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا وعده داده بود که زندان گونتانامو را تعطیل خواهد کرد. با این حال این وعده او هرگز عملی نشد.

مخالفان انتقال جنگجویان داعش به زندان گوانتانامو اعتقاد دارند که این افراد باید در محکمه های فدرال آمریکا مورد محاکمه قرار گیرند. این در حالی است که زندانیان گوانتانامو تا زمانی مشخص و بدون محاکمه در این زندان نگهداری می شوند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر در مورد احتمال انتقال جنگجویان داعش به گوانتانامو و زندانی در عراق خودداری کرده است. وزارت خارجه ایالات متحده نیز از تائید یا تکذیب گزارش احتمال انتقال برخی جنگجویان داعش به گوانتانامو خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیتوانی درهای یک زندان مخفی سابق سازمان سیا را گشود

غرامت ۱۱۰ هزار دلاری لیتوانی به «زندانی ابدی» گوانتانامو

طراح شکنجه‌های گوانتانامو: به خاطر نجات جان آمریکایی‌ها این کار را کردم