ویکتور اوربان: سالوینی «قهرمان» و ماکرون «مهمترین رقیب» من در اروپاست

دیدار نخست وزیر مجارستان با وزیر کشور ایتالیا
دیدار نخست وزیر مجارستان با وزیر کشور ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیدار دو رهبر مهاجرستیز اروپایی در میلان در حالی برگزار شد که حدود سه هزار تظاهرکننده به دعوت احزاب چپ در نزدیکی محل برگزاری نشست به خیابان آمده بودند.

آگهی

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان می گوید ماتئو سالوینی، مردی که از قدرت زیادی در ایتالیا برخوردار است «قهرمان من» است.

آقای اوربان در عوض امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را به عنوان مهمترین رقیب خود در اروپا معرفی کرده است.

نخست وزیر مجارستان که برای سفری در ایتالیا به سر می برد پیش از ملاقات با وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا در میلان در گفتگو با خبرنگاران ماتئو سالوینی را به عنوان «قهرمان و رفیق همراه» خود معرفی کرد.

ویکتور اوربان پس از نشست یاد شده نیز در جریان کنفرانس خبری با تکرار صحبت های پیشین خود افزود که آقای سالوینی در صورت نامزد شدن در انتخابات مجارستان به راحتی پیروز خواهد شد، هرچند که خوشبختانه وی قصدی برای اینکار ندارد.

بیشتر بخوانید:

هر دو سیاستمدار که به رویکرد سختگیرانه در قبال بحران مهاجرت در اروپا شهرت دارند پس از ملاقات و گفتگو در جمع خبرنگاران بر ضرورت «دفاع از مرزها» برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی تاکید کردند.

نخست وزیر مجارستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: «هدف ما کمک به مناطقی است که با مشکلاتی مواجهند، آفریقا یکی از این مناطق است؛ ما نمی خواهیم مشکلات را به خانه خود بیاوریم.»

آقای اروبان که کشورش برای جلوگیری از ورود پناهجویان اقدام به نصب حصارهای سیم خاردار به وسعت صدها کیلومتر در طول مرز با صربستان و کرواسی کرده در ادامه یادآور شد: «مجارستان می تواند به عنوان یک کشور نمونه این مسئله را ثابت کند که مهاجران در مقابل زمین های مسدود متوقف خواهند شد.»

نخست وزیر مجارستان پس از طرح این ادعا افزود: «ماموریت آقای سالوینی نیز دادن این تضمین است که مهاجران در دریا نیز می توانند متوقف شوند.»

ویکتور اوربان به مانند وزیر کشور ایتالیا امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه را به صراحت مهمترین رقیب خود در اروپا پیش از انتخابات اروپایی بهار۲۰۱۹ معرفی کرد.

نخست وزیر مجارستان در این خصوص تصریح کرد: «در حال حاضر دو اردوگاه در اروپا وجود دارد که هدایت یکی از آنها بدست ماکرون است. آقای ماکرون در راس آندسته از نیروهای سیاسی است که حامی مهاجرت هستند. در سوی دیگر ما قرار داریم که خواهان توقف مهاجرت غیر قانونی هستیم. »

آقای اروبان در پاسخ به سوالی در باره احتمال خروج از «حزب مردم اروپا» که تشکیلات سیاسی تحت رهبری وی در اروپا عضو آن است، گفت بیشتر تمایل دارد تا حزب مردم (راست میانه)، مهمترین نیروی سیاسی در پارلمان اروپا خود را در صفوف ما و در کنار مردم اروپا قرار دهد.

سالوینی: توافق با آلمان بر سر مهاجران در دسترس است

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا نیز که به نظر می آید پیش از انتخابات اروپایی از هم اکنون رویکرد تبلیغاتی را آغاز کرده، در سخنانی خاطر نشان کرد: «امیدوارم این دیدار نخستین ملاقات از مجموعه نشست هایی باشد که در نهایت به تحول و تغییردر سرنوشت ایتالیا، مجارستان و کل قاره اروپا منجر شود.»

وزیر کشور ایتالیا که هدایت حزب لیگ شمال را برعهده دارد همچنین رسیدن به توافق با آلمان بر سرمهاجرانی که در کشوری دیگر از اتحادیه اروپا همانند ایتالیا ثبت نام شده اند را قریب الوقوع عنوان و تاکید کرد: ما حاضریم این دسته از مهاجران را بازپس بگیریم به شرط آنکه به همان تعداد پناهجو از کشور ما رانده شود.»

دیدار دو رهبر مهاجرستیز اروپایی در میلان در حالی برگزار شد که حدود سه هزار تظاهرکننده به دعوت احزاب چپ در نزدیکی محل برگزاری نشست به خیابان آمده بودند.

امانوئل فیانو، یک نماینده حزب دمکرات در این اجتماع طی سخنانی اعلام کرد که مردم کشورش خواهان اروپایی به رهبری ویکتور اروبان مجارستانی و دوست ایتالیایی اش ماتئو سالوینی نیستند.به گفته این نماینده چپگرا، وزیر کشور ایتالیا در حالی میزبان نخست وزیر مجارستان است که «درهای کشورش به روی فردی گریخته از جنگ همیشه بسته است.»

ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا به تازگی به دلیل رویکرد غیر انسانی و مغایر با قوانین جاری در قبال پناهجویان از سوی دستگاه قضایی کشورش مورد مواخده قرار گرفته است.

طبق آخرین خبرها دادستانی شهر اگریجنتو در جنوب ایتالیا، ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا را به اتهام توقیف افراد، سوء استفاده از قدرت و دستگیری غیر قانونی پناهجویان مورد بازپرسی قرار داده است.

آگهی

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش تند کمیسیون اروپا به کارزار تبلیغاتی دولت مجارستان علیه یونکر

انتخابات در ساردنیای ایتالیا؛ چالش قدرت بین دو حزب ائتلافی دولت

ایلان ماسک خواستار فرزند‌آوری بیشتر شهروندان در کشورهای توسعه‌یافته شد