وزیر دفاع ایران: ما در سوریه می‌مانیم، آمریکا باید برود

وزیر دفاع ایران: ما در سوریه می‌مانیم، آمریکا باید برود
Copyright عکس: رویترز
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع ایران پس از دیدار با مقامات ارشد سوری گفت که ایران همچنان در سوریه خواهد ماند و به گسترش تجهیزات نظامی و بازسازی این کشور کمک خواهد کرد.

آگهی

وزیر دفاع ایران که طی سفری دو روزه در سوریه به سر می‌برد، با همتای سوری خود و نیز بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران پس از دیدار با مقام‌های ارشد سوری‌ با شرکت در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع سوریه گفت که ایران از همان ابتدای جنگ در کنار مردم و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم بوده و این راه را ادامه خواهد داد.

آقای حاتمی همچنین به سوریه وعده داد که ایران در راستای گسترش تجهیزات نظامی به این کشور کمک خواهد کرد. او در عین حال خواستار مشارکت بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه شد.

بیشتر بخوانید:بولتون: خط قرمز ما برای راه حل سوریه حضور ایران در این کشور است

وزیر دفاع ایران در توضیح مسائل مورد بحث در نشست دوجانبه با همتای سوری خود نیز گفت که در این نشست آخرین وضعیت پیروزی‌ها و شکست‌های گروهک‌های تکفیری را مورد بررسی قرار دادیم.

او همچنین از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه انتقاد کرد و خواستار خروج آنها از این کشور و سپردن امور داخلی سوریه به دولت و مردم سوریه شد. آقای حاتمی تصریح کرد که دلیلی برای حضور آمریکا در شرق فرات جز تلاش برای تثبیت حضور خود در منطقه وجود ندارد.

عکس: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع ایران
کنفرانس خبری وزراء دفاع ایران و سوریهعکس: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع ایران

بیشتر بخوانید:ادلب و هشدار تحریرالشام؛ آخرین سنگر شورشیان و آخرین مانع اسد

علی ایوب، وزیر دفاع سوریه هم در این نشست خبری گفت که هم‌اینک بیشتر سوریه از وجود تروریسم پاکسازی شده و به زودی نیز ارتش و نیروهای مسلح بر استان ادلب مسلط می‌شوند. آقای ایوب همچنین ضمن تشکر از کمک‌های بی دریغ ایران به سوریه، روابط استراتژیک دو کشور را ناگسستنی و خدشه‌ناپذیر توصیف کرد.

اظهارات مقام‌های نظامی ایران و سوریه در حالی عنوان می‌شود که دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا نیز اخیرا تاکید کرده، تا زمانی که ایران در سوریه حضور داشته باشد، سربازان این کشور هم در سوریه خواهند ماند. همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفر اخیر خود به اسرائیل باردیگر بر لزوم خروج نیروهای ایرانی از سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:با عقب‌نشینی ایران، پلیس روسیه در بلندی‌های جولان مستقر می‌شود

جنگ داخلی سوریه حدود هشت سال پیش آغاز شد و در جریان آن تاکنون ۳۵۰ هزار نفر از جمله ده‌ها مستشار نظامی ایرانی کشته شده‌اند، سازمان ملل متحد خسارت وارده به سوریه را حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برآورده کرده است. ارتش سوریه طی ماه‌های اخیر با حمایت نیروهای روسی و ایرانی موفق شده حدود دو سوم خاک این کشور را تحت کنترل بگیرد و از پایان قریب الوقوع جنگ در این کشور خبر دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

الاخبار: نمایندگان آمریکا در نشستی در دمشق خواستار خروج ایران از جنوب سوریه شدند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد