پوتین: ناتو تجهیزات نظامی خود را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر می‌کند

پوتین: ناتو تجهیزات نظامی خود را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر می‌کند
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن سازنده خواندن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، دیدار ماه گذشته با همتای آمریکایی خود را نیز بسیار مفید دانست.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن سازنده خواندن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، دیدار ماه گذشته با همتای آمریکایی خود را نیز بسیار مفید دانست. همزمان وی با انتقاد از ناتو، این سازمان را متهم کرد که تجهیزات نظامی خود را به مرزهای روسیه نزدیک‌ترمی‌کند.

آقای پوتین که پس از مذاکره با همتای فنلاندی خود، سولوی نینیستو، و در جریان کنفرانس خبری دو جانبه با او سخن می‌گفت، اظهار داشت: «امیدوار بودم واشنگتن متوجه شود که تحریم‌های اعمال شده در قبال روسیه و بر اساس یک سوء برداشت از رفتار مسکو کار اشتباهی بوده است.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به ویژه در مورد کشوری همانند روسیه، سازنده و بی فایده است.

آقای پوتین ابراز امیدواری کرد که طرف آمریکایی متوجه شود که سیاست فعلی این کشور در قبال روسیه فاقد نتیجه ملموسی است و به جای پیش گرفتن چنین رویه‌ای بهتر بود همکاری مشترکمان را به طور معمول در پیش می‌گرفتیم.

بیشتر بخوانید:هشدار روسیه به آمریکا؛ یورو و روبل را جایگزین دلار می‌کنیم

عکس: رویترز
دیدار ماه گذشته رؤسای جمهوری روسیه و آمریکاعکس: رویترز

اظهارات آقای پوتین یک روز پس از آن عنوان شد که ارزش برابری روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسید. رخدادی که کارشناسان آن را متاثر از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد روسیه می‌دانند.

با این وجود آقای پوتین نشست ماه گذشته خود آقای ترامپ را بسیار مفید دانست  و دلیل آن را «مستقیم و رو در رو بودن» مذاکرات عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهوری روسیه همچنین خاطرنشان کرد که اروپا نیازمند پروژه خط لوله دوم گاز مسیر شمالی است که با حمایت مسکو در حال اجراست. وی تاکید کرد که با وجود انتقاد آقای ترامپ، روسیه بهترین تامین کننده انرژی مورد نیاز اروپاست. آقای پوتین تاکید که روسیه همواره «مطمئن‌ترین» منبع انرژی اروپا به شمار می‌رود.

آقای پوتین همچنین حضور نیروهای ناتو در اروپای شرقی را تهدیدی برای کشورش قلمداد کرد و ارتش های غربی را متهم کرد که حاضر به مذاکره با روسیه در مورد قوانین مشترک پروازی نیستند.

در واکنش به این اظهارنظر، سخنگوی ناتو گفت که اقدام های ناتو کاملا دفاعی و متناسب با تعهدات بین المللی آن است و هیچ شباهتی به رویکرد نظامی روسیه ندارد. به گفته اوآنا لانگسکو، روسیه باید حضور ۴ هزار نیروی ناتو در اروپای شرقی را به شمار نیروهای خود در گرجستان، اوکراین و مولداوی مقایسه کند.

سخنگوی ناتو همچنین به آقای پوتین یادآور شد که موضوع قوانین مشترک حمل و نقل هوایی با محوریت امنیت منطقه بالکان در نشست مشترک ناتو و روسیه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری گرجستان؛ رقابت تنگاتنگ دو وزیر خارجه پیشین

توافق پوتین و ترامپ بر سر خروج ایران از سوریه

پوتین: ترامپ پیش از نامزدی مورد توجه ما نبود