دادگاه مالزی به متهمان قتل برادر رهبر کرۀ شمالی: دفاع از خود را آغاز کنید

دادگاه مالزی به متهمان قتل برادر رهبر کرۀ شمالی: دفاع از خود را آغاز کنید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قاضی آزمی آریفین اعلام کرد که بر اساس شواهد ارائه شده می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که توطئۀ قتل کیم جونگ نام توسط این دو زن و چهار مرد مظنون «بخوبی برنامه‌ریزی» شده بود.

آگهی

دادگاه عالی مالزی روز پنج‌شنبه درخواست دادستان‌ها در پروندۀ قتل برادر رهبر کرۀ شمالی را پذیرفت؛ با این وجود از ادامۀ کار رسیدگی به این پرونده خبر داد و از دو متهم آن خواست که دفاع از خود را آغاز کنند.

با این تصمیم دادگاه، روند رسیدگی به این پرونده احتمالا چند ماه دیگر طول خواهد کشید.

قاضی آزمی آریفین در جریان خواندن حکم دادگاه که حدود دو ساعت طول کشید، اعلام کرد که بر اساس شواهد ارائه شده می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که توطئۀ قتل کیم جونگ نام توسط این دو زن و چهار مرد مظنون «بخوبی برنامه‌ریزی» شده بود.

او همچنین افزود اگرچه نمی‌تواند این مساله را رد کرد که این قتل احتمالا یک قتل سیاسی بوده است اما در حال حاضر هیچ شواهدی برای اثبات این ادعا در اختیار ندارد.

او ضمن اعلام پذیرش درخواست دادستان‌ها گفت: «من از این زنان می‌خواهم که در قبال اتهامات وارده از خود دفاع کنند.»

سیتی آیشاه، شهروند ۲۵ ساله اندونزی و دوآن تای هونگ، شهروند ۲۸ ساله ویتنام متهم هستند که در ۱۳ فوریه سال گذشته میلادی در فرودگاه کوالالامپور، به کمک پارچه‌ای آغشته به گاز اعصاب «وی.ایکس» چهرۀ کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کرۀ شمالی را به این گاز کشنده که استفاده از آن از سوی سازمان ملل ممنوع شده، آلوده کرده و منجر به مرگ او شده‌اند.

این دو زن تا کنون بارها این اتهام را رد و اعلام کرده‌اند که قصد قتل او را نداشته‌اند و گمان می‌کردند که در یک برنامۀ دوربین مخفی تلویزیونی شرکت کرده‌اند.

آنها روز پنج‌شنبه پس از قرائت حکم دادگاه اعلام کردند که حاضرند سوگند یاد کرده و از خود دفاع کنند.

این دو زن که در حال حاضر تنها متهمان این پرونده هستند، در صورت مجرم شناخته شدن با مجازات مرگ روبرو می‌شوند. در صورت تبرئه شدن نیز مشکلات متعددی پیش روی آنهاست زیرا دادستان‌ها می‌توانند درخواست تجدید نظر یا درخواست لغو ویزای اقامت آنها در مالزی را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وال استریت ژورنال: برادر ناتنی رهبر کره شمالی جاسوس سیا بود

مجازات اعدام در مالزی لغو می شود

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد